Нова глава в сагата „Дизелгейт”, този път разследват модели на Suzuki

Обвиненията са същите, заради които през 2015 г. избухна „Дизелгейт”, коствал на Volkswagen над 40 млн. евро до момента.

Пламен Георгиев,
Suzuki Jimny LCV

, Suzuki

На снимката Suzuki Jimny LCV. Трябва да отбележим, че това разследване вероятно е насочено към по-стари модели на марката, тъй като в момента гамата й е съставена само от хибридни модели с бензинови двигатели.

П рокурори в Германия, Италия и Унгария извършиха обиски, свързани с използването на нелегални лъжливи устройства, чието предназначение е да заблуждават тестовете за измерване на вредните емисии. Подозрението е, че такива устройства са монтирани в дизелови модели на Suzuki.

Изявление на германски прокурори казва, че разследването е свързано с конкретни отговорни хора в Suzuki, Stellantis, който доставя дизелови двигатели за японската компания, както и Marelli, който доставя части за тези двигатели.

Обиските са извършени в Германия, Италия и Унгария като част от координирани действия на Eurojust, европейска агенция за координирани действия срещу престъпността.

Eurojust казват, че тези обиски са извършени, ”за да се противодейства на използването на устройства за манипулация на нивата вредни емисии в двигатели, използвани в автомобили на японския производител."

Агенцията твърди следното:

"Смятаме, че устройствата са монтирани в произведени в Италия дизелови двигатели, монтирани в голям брой автомобили, които създават впечатлението, че емисиите NOx са в нормите на европейските регулации.”

След това двигателите са монтирани в завода на производителя в Унгария, твърди агенцията.

От Suzuki, чийто европейски офис е в Германия, заявяват, че оказват пълно сътрудничество на властите.

От Stellantis заявяват, че от подразделението й FCA Italy са изискани документи, свързани с „евентуалното използване на неразрешен софтуер за манипулация на нивата вредни емисии в дизелови двигатели, доставяне на Suzuki."

Миналата година Stellantis съобщи, че FCA Italy е разследван от парижки съд относно обвинения за измама, свързана с продажбата на дизелови автомобили между 2014 и 2017 г.

Манипулативен софтуер е в основата на избухналия през 2015 г. „Дизелгейт”, който засегна над 11 млн. дизелови модела на Volkswagen Group. До момента този скандал коства на германския производител над 40 млрд. евро.

Източник на статията: reuters.com

Suzuki Дизелгейт