Google притежава двете най-популярни приложения за навигация – Google Maps и Waze, като мнозина очакваха компанията да ги обедини в едно. Въпреки това вече няколко години интернет гигантът развива двете платформи самостоятелно.
Компанията никога не е давала индикация, че планира обединяването на двете услуги, макар и действията ѝ понякога да показват точно това. Включително и най-новото решение, което ще е от полза за мнозина. А именно, че данните за трафика, включително съобщенията за инциденти, на Waze вече ще са налични и през Google Maps, съобщава autoevolution.
Waze има огромна база данни, както и много активна общност от потребители, които в реално време съобщават за всякакви инциденти на пътя - от момента на случването им, до отстраняването им. Съответно алгоритмите на приложението могат да подбират и адаптират отново в реално време предложените маршрути и да превеждат потребителите през най-подходящите трасета.
Именно това е и една от основните причини Google да запазва Waze самостоятелна толкова дълго време. Милиони потребители в целия свят вече имат изграден навик да използват Waze и да си сътрудничат през приложението. На теория ползвателите на Google Maps са още повече, но те нямат този навик, макар и функцията да е налична.
Затова Google Maps просто ще получава данни от Waze, включително затворени пътища, ограничения на лентите за движение, обекти на пътя, камери и т.н. Данните ще се комбинират и с наличните Google Maps. Съответно Maps ще има най-много и най-подробна информация. Waze няма да получи реципрочно данните от Maps, а ще разчита на досегашните си методи.
Потребителите могат да споделят в реално време инциденти и в Google Maps. Google смята да акцентира тази функция в приложението малко повече, тъй като в момента тя не се използва много.
И така стратегията за потенциалното сливане на двете платформи започва да се избистря. Google иска да създаде всички условия на Waze в Google Maps И след това постепенно да изчака потребителите сами да преминат към основното приложение. Това може да отнеме и години, но компанията вече многократно показва, че не бърза.