В градовете ни има голям недостиг на места за паркиране. Често единствената опция, след като се прибереш по-късно, е да паркираш на тротоара. Най-лошият вариант в този случай е да оставиш колата с две колела на бордюра. Опасно ли е да се оставя автомобилът дълго време паркиран под наклон?
Пукнатини в челното стъкло
От всички варианти за паркиране, най-лошият случай е, когато паркомястото е много малко и водачът е принуден така да се вмъкне в него, че качи само едно от колелата върху бордюра. Тогава натоварването се концентрира в една точка, а именно в предното окачване. Генерира се вътрешно напрежение и ако купето е старо и дори изгнило, това има изключително негативен ефект върху различни негови елементи.
Един от тях е изкривяване на врата, ще усетите това по скърцането й, ако се стигне до проблем със затваряне й, това вече значи сериозен проблем. Но най-често в такива случаи може да се стигне до повреда на челното стъкло. Ако има някакви пукнатини в него, те може да нараснат и дори да се стигне до по-сериозна пукнатина.
Елементи по окачването
Когато автомобилът се наклони настрани, възниква неравномерно натоварване на трансмисионните елементи. Пружините са силно компресирани и върху гумено-металните части се генерира сила на натиск. В това положение гумата се изморява, променя структурата си и може да получи вътрешни увреждания, ако преседи дълго време така.
Ако колата е на възраст, каквито са повечето автомобили у нас, тогава елементите на окачването се износват. Нищо не разрушава гумените уплътнения повече от дългосрочно концентрирано натоварване. Появяват се луфтове и в резултат на това прецизността на управление намалява.
Не по-малко опасно е пружините да останат в компресирано състояние за дълго време. Металът има собствена памет и може да промени първоначалната си форма при натоварване. Ето защо, по време на дългосрочно изваждане от употребя, колите се окачват на дървени трупчета, които позволяват пружините да бъдат разтоварени.
Натоварване на двигателя
Паркирането на наклон надолу създава допълнително напрежение върху двигателя на автомобила. Много вредно е да оставяте автомобила на скорост, трансмисията е механична. Активирайте стабилно ръчната спирачка, за да подсигурите автомобила, завъртете и волана по посока на бордюр или канавка.
Дългият престой на наклон надолу може да причини повреда и на автоматична трансмисия в режим Р. Ако ръчната спирачка не работи добре, използвайте клинове под колелата.