П отъването на педала на спирачките е често срещано и със сигурност плашещо явление, защото обикновено се случва неочаквано. Може да има много причини за такова неприятно събитие.
Автомобилът не спира добре след сервизно обслужване
Много шофьори вероятно си спомнят първия път, когато са сменяли накладки, когато си тръгвали от сервиза и колата едва е спряла на първия светофар. Факт е, че след като бъдат монтирани нови части, трябва няколкократно да натиснете и отпуснете педала на спирачките, за да се създадете необходимото налягане в системата. Усещането не е приятно, особено за начинаещите шофьори. Тук само ще вмъкнем нещо странично: натиснете няколко пъти педала на спирачките и след измиване на автомобила, да са подсушите апаратите и накладките.
Иначе, ако трудното спиране продължи да се случва след смяна на накладки, тогава проблемът е това, че системата на е била добре обезвъздушена. Това значи, че тя трябва да се обезвъздуши. Това може да стане и извън сервиза, но е необходим помощник.
Освен това трябва да знаете, че е по-добре да избягвате рязкото спиране през първите километри, докато накладките не паснат идеално върху дисковете (особено ако сте сменили и спирачните дискове).
Педалът на спирачката отказа по време на шофиране
Този сценарий не е необичаен. Особено при спускане на дълги наклони, когато е лесно да прегреете спирачките. Ако педалът започне да потъва все повече и намаляването на скоростта е далеч от желаното, тогава проблемът е прегряване на спирачната течност или самите спирачни апарати.
В такъв случай трябва да спрете (ако не е възможно да шофирате без ползването на спирачки, за да охладите дисковете и накладките) и да изчакате, докато спирачките изстинат.
За да избегнете прегряване на спирачките, при спускане трябва да използвате моторната спирачка с превключване на по по-ниски предавки. Ако не сте със спортен автомобил, не е за предпочитане да се изживяване на Ари Ватанен по завоите. Дисковете и накладките се загряват бързо при интензивно и често спиране от високи скорости.
Педалът може да потъне и заради теч на спирачна течност, но предупредителната светлина в приборното табло трябва да ви извести за този проблем. Същата ще започне да мига, когато спирачните механизми са силно износени - ходът на спирачните буталата се увеличава, съответно е необходима повече спирачна течност. Тя излиза от резервоара, на което сензорът реагира
Теч може да възникне и заради повреда на спирачните кръгове и маркучи. Не забравяйте, че спирачната течност изисква редовна смяна, тя е хигроскопична и натрупаната влага може да причини корозия на частите с течение на времето.