Защо е големият разход на масло от двигателя

Наистина ли има нужда от ремонт на двигателя?

моторно масло

iStock

В еднага щом някой каже, че долива често масло в двигателя, „присъдата“ обикновено е: време е за ремонт. Започват се преразкази на истории, къде истински, къде доукрасени, но винаги се стига до един и същ извод: имаш проблем, сега трябва да извадиш много пари за ремонт.

Но практиката показва, че общественото мнение често е толкова далеч от истината, колкото „Титаник“ е далеч от пристанището. Защото има различни причини, заради които един здрав, работещ двигател може да има нужда от доливане на масло. С една дума, преди да вземете заем в подготовка за най-лошото, има смисъл сами да разберете проблема, като преминавате от просто към сложно.

Намаляването на нивото на моторното масло в картера е неприемливо явление, тъй като работата „на сухо“ със сигурност ще доведе до надраскване на цилиндрите и буталата, което от своя страна е фатално явление. След това решението е само основен ремонт на двигателя, а това е доста скъпо удоволствие.

Синият пушек от ауспуха е признак, в горивната камера има повече масло, следователно или уплътненията на клапана са остарели, или пръстените на буталата са заседнали, или самите бутала са износени, или цилиндрите вече са прекалено износени. Тук е необходима намеса на майстор, няма две мнения.

Но къде да търсим, ако двигателят „яде“ масло, но няма очевадно издаващ пушек от ауспуха? Тук започва забавлението: маслото не изгаря, а изтича. Въпросът „къде“ не е важен, важно е откъде.

Пробка на гърловината за доливане

Малко хора са забелязали, но пробката за доливане на моторно масло има гумено уплътнение. Единствената задача на този семеринг е да задържа масло, но с времето той се износва. И започва да пропуска масло. Не много, около една чаена лъжичка на година, но един ден струйката става забележима дори с просто око. За щастие това си е консуматив, който лесно можете да намерите и смените сами.

Пробка за източване

Основният източник на проблеми със загубата на масло беше и остава пробката за източване. Не се затяга редовно или е пренатегната. Пукнатина, дори минимална и понякога невидима за окото, води до появата на петна, а при натоварване и в движение маслото редовно се излива върху асфалта.

С течение на времето се налага дори смяна на самия „заключващ механизъм“. Освен това при много модели медната шайба на пробката трябва да се сменя при всяко източване на маслото. Но много шофьори не знаят това, а в някои сервизи може да прескочат този „дребен“ момент. В резултат на това маслото започва да изтича, а това води до побеляване на косите на собственика от детайл, който е консуматив.

Сензори

След като забележите намаляване на нивото на маслото, трябва внимателно да инспектирате целия блок на двигателя: понякога причината за повишеното потребление е сензор, чието гумено уплътнение в крайна сметка става неизползваемо и започва да пропуска. Не е трудно да го забележите, но само при едно условие: ако знаете къде да търсите. Подмяната е евтина, но резултатът е впечатляващ.

Семеринги

Една от най-честите точки на теч е разпределителният вал или уплътненията на вала, в зависимост от конструкцията на двигателя. Гумените уплътнения се разграждат с времето, високата температура и пробега, не се „държат“ здраво в жлеба и започват да прескачат. Странно е, че този елемент не е посочен в стандартния сервизен лист, тъй като при много различни модели той се е превърнал в истинско главоболие за собствениците: маслото тече направо върху зъбния ремък, което води до приплъзването му или изваждането му. Какъв е резултатът? Буталата ще срещнат клапаните...

За деформацията на гумените уплътнения допринасят преливане на масло, ниски температури, неподходящо моторно масло и много други.

Картер

Банално, но вярно: стоманените „басейни“ на картера на двигателя, които са изключително често срещани при корейските и японските модели, са склонни да гният. Но това не е единственият проблем, свързан с него.

Картерите може да бъдат пробити от камъни, а ако често излизате извън асфалта с автомобила, не е лошо по-често да се извършва преглед на канал.

Всеки елемент може да бъде проверен самостоятелно; за това не са необходими специални инструменти: стандартен комплект ключове и отвертки. И след като се убедите със собствените си очи, че „не е виновна жената“, можете да започнете да търсите решението.

Източник на статията: auto.mail.ru

съвети полезно моторно масло