Т емата за гумите и електромобилите винаги е предизвиквала спорове. Според мнозина това е слабото място на EV-тата, като биват давани най-различни примери колко много има да се желае от тях.
Някои от най-разпространените твърдения обаче се оказват митове, отбелязва InsideEVs. Например, че електрическите коли са само за къси пътувания в града и съответно гумите оказват влияние на по-малкия пробег. Това може да е вярно, ако се използват неправилните гуми. Затова на пазара има гуми, специално за EV, които са по-леки и с по-малко съпротивление.
Вторият мит е, че след като EV-тата са по-тихи, шумът от гумите е голям проблем. В една електрическа кола средно 15% от шума идва от задвижващата система, 30% от въздушното съпротивление, особено при по-високи скорости, а 40% - от гумите. Но това е, ако са стандартни. Когато се използват гуми, специално за EV, те може да предложат до 30% по-ниско ниво на шума спрямо обикновените.
Третото популярно твърдение е, че гумите на EV се износват по-бързо, защото тези коли са по-тежки. Проучванията показват, че като цяло това е така и износването е с около 20% по-бързо спрямо кола с ДВГ. Специалните EV гуми разпределят теглото по-добре и са с по-здрави стени, които намаляват натиска върху грайферите, без това да влошава поведението на пътя.
Четвъртото схващане е, че EV гумите не се справят добре на студено и на сняг. И този проблем е решен, като вече има както летни, така и зимни гуми специално за електрически автомобили. Тоест, по това отношение те не се различават от стандартните коли и просто трябва да се купят два комплекта за съответните сезони.
Петият мит е малко спорен. А той е, че гумите, с които колата идва от завода, винаги са най-добрите. Това зависи в голяма степен от модела. При по-скъпите предложения наистина може да е така, но по-евтините модели често предлагат адекватни гуми, но не най-добрите възможни. Причината е да спестят от крайната цена, така че ако човек иска да кара с най-добрите гуми на пазара, може да се наложи да си купи нов, по-скъп комплект.