П реди една година Brabus извади първия си мотоциклет - 1300 R, направен на базата на KTM 1290 Super Duke R EVO. Зла машина, от която бяха създадени едва 154 броя.
12 месеца по-късно идва ред на Brabus 1300 R Edition 23. И той произлиза от KTM 1290 Super Duke R EVO. Реално имаме нещо като фейслифт.
Германският го нарича луксозен "гол мотоциклет". Задвижван от 1301-кубиков V-twin двигател със 180 к.с. при 8000 об/мин. Явно е имало голям интерес към мотора от м.г., поради което тиражът сега е 290 броя. При максималната мощност няма промяна, като цяло в техниката няма.
Brabus актуализира външния вид на машината, за да я направи още по-фина и зла.
Edition 23 се предлага в два специални цвята на боята - Superblack и Stealth Grey, и разполага с избор от карбонови елементи на каросерията.
Те включват страничната част на маската на фаровете, електрическите куполи и др.
Междувременно характерните ивици на Brabus се появяват от преработените въздушни лостове, направени от карбонови влакна и спомагат за рамкирането на уникалната предница на мотоциклета. Отстрани мотоциклетът получава двутръбен ауспух.
1300 R Edition 23 получава кованите джанти Monoblock Z на марката, завършени в цвят, наречен „Platinum black“. Те допринасят за тъмния вид на мотора и са по-здрави от стандартните.
Седалката е претапицирана, за да включва шарката на шева „Crest“ на Brabus и може да се нагрява.
Най-новата технология за полуактивно окачване WP APEX помага да се осигури възможно най-удобното или агресивно каране - според ситуацията. С пет налични настройки - Comfort, Street, Sport, Track и Advanced, водачите могат да изберат режима, който отговаря на настроението им. Или да използват Auto, която прави това автоматично.
Brabus казва, че 1300 R Edition 23 ще се продава само на избрани пазари. Цената започва от 42 500 евро в Германия.