Кризата е зад всеки ъгъл, KTM изпадна в несъстоятелност

X-Bow също е засегнат, но все още има надежда...

Пламен Георгиев,
KTM X Bow GT XR

, KTM

KTM X-Bow GT-XR

Л ошите новини не идват само от Германия (кризата на VW, съкращения на работни места във Ford). Австрийският мотоциклетен производител (както и на автомобилите X-Bow) KTM трябваше да обяви несъстоятелност и да започне борба за оцеляването си.

Групата KTM, флагман на австрийската индустрия от дълги години, е изправена пред най-голямото предизвикателство досега. Причините за кризата са комплексни: продажбите са спаднали драстично, особено на основните пазари в Европа и САЩ. От огромна печалба от 105 милиона паунда през предходната година, компанията върви към загуба от 150 милиона паунда тази година. Срив, който изненадва дори заклетите експерти в индустрията.

Главният изпълнителен директор на групата Щефан Пиерер сега се фокусира върху стратегически генерален план: Вместо да изпадне в класическа несъстоятелност, той използва нов тип процедура за преструктуриране на ЕС. Целта е амбициозна - три заема на обща стойност 208 милиона паунда трябва да бъдат спасителни и компанията да се върне на пътя към успеха.

Какво конкретно означава това? KTM не иска да капитулира. Компанията е решена да изпълни всичките си задължения и в същото време да преразгледа фундаментално своите структури. До края на февруари тече своеобразен гратисен период, през който спират възбраните.

Мотоциклетната общност може да въздъхне с облекчение за момента: производството продължава, сервизите и дилърите работят нормално. Но напрежението е голямо - KTM трябва да представи своя спасителен план до Коледа. За Щефан Пиерер, който също е член на надзорния съвет на Mercedes-Benz, това ще бъде най-големият тест в кариерата му досега. Той не само трябва да осигури допълнителен капитал, но и да предоговори сложни корпоративни структури. Заложени са интеграцията с индийската компания Bajaj и бъдещето на Pierer Mobility.

Това не е първата несъстоятелност на KTM. Самият Пиерер купува вече неплатежоспособния производител през 1992 г. и впоследствие го развива в най-големия производител на мотоциклети в Европа. Повече от 6000 служители произведоха почти 400 000 мотора и коли през предходната година.

Предизвикателствата сега са огромни: спад в производството, променени стратегии за продажби и променяща се среда на мобилност принуждават KTM да преосмисли. Електрическата мобилност сега може да се превърне в спасителен пояс. Коледният период ще бъде съдбоносен за KTM. Необходим е генерален план, за да се убедят инвеститорите, да се мотивират служителите и да останат щастливи феновете на мотоциклетите. Става въпрос за нещо повече от компания - става дума за икона на мотоциклетната индустрия.

Източник на статията: motor1.com

KTM X-Bow GT-XR криза с чипове несъстоятелност