С ред сигурните неща на този свят - освен смъртта и данъците, е това, че Brabus никога няма да спре да ни изненадва. Но за разлика от първите две, това е приятно.
Brabus 900 Crawler
Ето ви сега бъги, наречено 900 Crawler. Има потенциала да се превърна в истинска класика - може би не от калибъра на “хардкор” изпълнения като базираните на G-class G63 6x6 и Maybach G650 Landaulet, но е близо до тях.
Няма да можете да го карате по прав път, би било незаконно, но сякаш това би спряло някой в България примерно. Никак, нали?
Малко конкретика. Клиренсът на това творение е 53 см. Ако някой не се ориентира (малко вероятно, но все пак), един палалел - Jeep Wrangler е с 27,4 см.
Ясно е, че Crawler може да мине отвсякъде, а шофьорът (и ако има спътници) ще изпита силни емоции при преминаване на кал, блата, реки и т.н. Защото е бъги и сте в пряк досег с природата.
Амортисьорите са специални и регулириуми на височина, като само от тях вземате 16 см, с които да борите тежък офроуд. Цялостното окачване е направено за екстремности извън пътя. Спирачните дискове за 400 мм отпред и 370 мм отзад.
Двигателя е 4,5-литров V8 с две турбини и 888 к.с. при 6200 оборота. А максималният въртящ момент - 1250 Нм, стоварващи се при 2900 об., е електронно ограничен. Предавателната кутия е 9-степенна автоматична.
Бъгито не е само планински или плажен герой. Може да ускори до 100 км/ч за 3,4 сек. Но максималната скоростт е ограничена до 160 км/ч, защото все пак не е бегачка, гумите са като за всъдеход, просветът е голям и т.н. и т.н.
Личи, че е използван много карбон, свалено е всичко излишно (за около 420 кг, казва Brabus), така тежи едва 2065 кг.
Всичко това струва 749 000 евро без ДДС. Ако платите цената, ще получите четири специални шлема - като бонус. Но производството няма да е масово - едва 15 броя, като компанията ще доставя по пет от тази до 2024 г.
Побързайте, нито цената, нито ограниченията за “цивилно” шофиране ще стреснат клиентите на Brabus.