hrysler Corporation (част от Stellantis) има дълга история с концептуалните модели. Всичко започва през 1940 г., когато е представен Thunderbolt, продължава с още по-впечатляващите 1954 Plymouth Belmont, 1989 Dodge Intrepid или 1995 Chrysler Atlantic.
В началото на новото хилядолетие двама служители на концерна представят идеята си, която ще се реализира в създаването на концептуално возило, което все още е без аналог в индустрията.
Историята на Tomahawk започва с дизайнера Боб Шрьодер и инженера Дейв Чиз. Двамата разсъждават над темата за върховното фенско возило. Боб, фен на мотоциклетите, смята, че трябва да е някаква луда интерпретация на Boss Hoss, докато Дейв, драг състезател, смята, че задължително трябва да е с V10 от Viper.
В някакъв момент двамата представят идеята си на старши вицепрезидента по дизайн Тревър Крийд, който първоначално им се присмива, казвайки, че те не произвеждат мотоциклети.
Но Боб и Дейв не изоставят идеята. С помощта на колеги-ентусиасти правят скици на своята идея и се връщат при Крийд. Този път той е силно впечатлен и обещава да представи проекта по-нагоре по веригата, а именно пред вицепрезидента на Daimler-Chrysler Фрийман Томас.
Същият предлага Франкенщайн мотоциклетът да се сдобие с по две колела отпред и отзад, вдъхновен от „мотора” от фантастиката „Трон”. Томас слага начело на проекта дизайнера Марк Валтерс.
През пролетта на 2002 г. екипът му прави презентация със скици на нещо с четири мотоциклетни гуми, а между тях е монтиран V10 от Viper. Проектът е одобрен лично от Дитер Цече, изпълнителен директор на групата.
Поръчковата рама е направена от алуминий. Окачването е специално патентовано за проекта, като позволява на водача да се накланя в завой по начин, наподобяващ този на 3-колесните мотоциклети.
Двигателят е 8,3-литров(!) ZB I V10 от разработваното по същото време трето поколение Viper, но с няколко модификации. Тук се включва нова система за смазване, два по-малки радиатора и ремъчна перка за охлаждане, заета от Porsche 911.
След само 6 месеца работа, ненормалният концептуален Dodge Tomahawk е представен на автомобилното изложение в Детройт през 2003 г. Твърди се, че това е най-голямото детройтско изложение с около 810 000 посетители.
Първоначално Dodge твърди, че тежащият 680 кг мотоциклет с 500 к.с. може теоретично да ускори от 0 до 96 км/ч за 2,5 секунди и да достигне 00 км/ч. Никой не им вярва, а Dodge не позволява тестове в реални условия.
Dodge нарича своето творение „управляема автомобилна скулптура”, предназначена само за демонстрации. Това не пречи на доста заможни клиенти да поискат да купят такъв модел, но Dodge не се решава на подобен ход.
В крайна сметка Neiman Marcus придобива правата да произведе девет реплики на Tomahawk. Произведени от RM Motorsports по точните спецификации на концепцията, тези возила са продадени за по $555 000 всяко.