О т 1977 г. Brabus се занимава с тунинг на автомобили, специализирайки върху Mercedes-Benz. Едва днес виждаме първия мотоциклет на Brabus, построен на базата на KTM 1290 Super Duke R EVO.
От модела Brabus 1300 R ще бъдат лансирани само 154 бройки, като половината ще са изпълнени в цвят Magma Red, а другата половина – в Singnature Black. Мотоциклетът е снабден със специална „двуцевна” изпускателна система, разчита на адаптивни амортесьори, детайли от карбон и Quickshifter, позволяващ смяна на предавките, без да натискате съединител и да пускате газта.
В техническо отношение Brabus 1300 R не се отличава по нищо от донора KTM 1290 Super Duke R EVO, който от своя страна доста е заприличал на Honda CB1000R. Двигателят е щатният V-Twin с работен обем 1301 куб. см, генериращ 180 к.с. и 140 Нм въртящ момент. Той работи заедно с трансмисия Pankl. Теглото на мотоциклета е 194 кг., като ускорението до 100 км/ч трае 3,2 секунди, а максималната скорост е 270 км/ч.
1300 R се различава от донора по външните панели и окачването. Подобно на KTM 1290, 1300 R е оборудван с адаптивно окачване WP APEX, позволяващо да се регулира твърдостта на амортесьорите (пет предварително регулирани профила и един автоматичен) и натягането на пружините (три нива). Мотоциклетът е оборудван и с кормилен WP APEX PRO 7117 и система за избор на режими на задвижване Rain, Street, Sport, Track и Performance.
В списъка на системите за подпомагане на мотоциклетиста фигурират тракшън контрол, система Motor Slip Regulation, снижаваща вероятността за блокиране на задното колело при преминаване на по-ниска предавка или при рязко подаване газ, споменатия вече Quickshifter и блок Bosch 9.1MP 2.0 на ABS с възможност за деактивиране на системата на задното колело. Самите те са 17-инчови Brabus Monoblock Z с гуми Bridgestone Battlax S22. За спирането са грижат апарати Brembo с четирибутални алуминиеви апарати Stylema отпред и плаващи двубутални апарати отзад.