Седем от най-големите мегамашини в света

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Ч овекът иска да добива, строи и премества все повече и повече. Затова му трябват все по-големи и по-големи машини. Ще ви представим шест от тях, които наистина заслужават внимание. Имената та трия от тях фигурират в Книгата на рекордите Гинес.

БелАЗ-75710

Това е най-големият кариерен самосвал в света, способен да превозва до 450 тона товар. Дори 503,5 тона, ако се налага да влезе в Книгата на рекордите Гинес.

Дълъг е 20,5 метра, широк е 9,8 метра и е висок 8,1 метра. Теглото на машината е над 5 тона, а разходът му на гориво: 1300 л/100 км.

LeTournament L’2350

За да превозва по 450 тона, БелАЗа 75710 трябва да бъде и бързо натоварен. Затова си има лек и името му е LeTourneau L’2350: най-големият колесен челен товарач. Кофата му, чиято широчина е 7,2 метра, поема по 72 тона на загребване. Цената на тази машина е около $8 млн.

Задвижването се осигурява от двигателя V16 Detroit Diesel, чиято мощност е 2300 к.с. За да работи без прекъсване в течение на 24 часа, L’2350 се нуждае от 4000 литра дизел.

Vanku Tiger-Stone

Какво ли ще кажат за тази машини работниците, които сега пренареждат паважа на бул. „Цар Борис”? Вероятно нищо, защото трябва да останат без работа. Това не е най-голямата машина от избраните, но е повече от добър пример за родната ни действителност.

Tiger-Stone е машина за редене на паваж и е дело на холандската компания Vanku (представена през 2010 г.). Задвижването на тази машина се осъществява от електромотор. За ден Tiger-Stone може да покрие площ от 300 кв. м, ако на платформата му работят двама човека.

Zoomlion ZACB01

Такъв автокран не се използва на обикновена строителна площадка. Zoomlion ZACB01 се мести от пълноприводно 12-осово шаси. Неговата 8-секционна стрела може да повдига товар от 2000 тона. Максималната дължина на стрелата е цели 160 метра.

Самият Zoomlion ZACB01 тежи 96 тона.

SLJ900/32

Пълното име на тази машина, чиято дължина достига 91 метра, е SLJ900/32 Segmental Bridge Launching Machine. Целта й: да помага на строителите на мостове. Тя мести, монтира и фиксира сегментите на мостовете. За жизнения си цикъл тази машина може да положи до 1000 секции, теглото на всяка от които е между 800 и 950 тона.

По-рано подобни машини, теглото на които достига 580 тона, се произвеждаха в Китай за всеки конкретен мост. Все по-често обаче започва да се използва универсална техника.

Scheuerle

Самоходният товарен модул Scheuerle не е рекордьор, но участва в интересен проект. Две такива машини пренасят саксонска църква от 1258 г. в югоизточна Германия.

За да стане това възможно, два 20-осови модула са слепени един до друг. Те пренасят товар с тегло 833 тона по обществената пътна мрежа. Църквата е преместена само на 12 километра, но операцията трае 6 дни.

Цената на една машина е 4,2 млн. евро.

Krupp Bagger 288

За накрая сме оставили екскаватора Bagger 288, създаден от немската Krupp. Той е най-големият самоходен механизъм в света. Теглото му е 13 500 тона.

Машината е завършена през 1978 г. За ден Bagger може да изкопае 240 000 тона въглища.

Дължината на екскаватора е 240 метла, а височината му е 96 метра. Широчината на ходовата част на машината е 46 метра.

Четете още:

Този Mercedes-Benz E-Class (W124) има 1 000 000 км на километража

Рейтинг на най-популярните автомобилни марки в Европа през 2016 г.

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

най-големите строителни машини Гинес Книгата на рекордите Гинес строителни машини мегамашини БелАЗ Топ 6 любопитно автомобили класация