Р уският инженерен гений няма граници. Мине се не мине, Денис Мантуров посети някой завод или институт, и хвърли „бомбата”. Нищо случайно няма в тази аналогия. Целта на вицепремиера е да повдигне морала, като увери руснаците, че могат да победят всички, дори когато става въпрос за автомобили.
Миналият месец ни се изясни, че руски инженери са направили най-модерните батерии за градския електротранспорт! Преди това Мантуров с гордост обяви: „Роботизацията в АвтоВАЗ е на нивото на японските заводи”. На фона на тези „новини”, днешната издиша откъм гръмко заглавие, но все пак се чувстваме длъжни да разкажем за поредното достижение на руската инженерна мисъл в света на автомобилостроенето. Тя идва след посещение на Мантуров в НАМИ, където му бяха показани няколко нови разработки.
Една от тях е електромеханична трансмисия, създадена специално за хибридни и електрически автомобили. По характеристики тя „не отстъпва на чуждите аналози”, се казва в Telegram канала на Минпромторг. За характеристики няма да говорим, никой не го прави, важното е да се хвърли определението, другото ще го мислят после. На какви автомобили ще ме монтира тази руска разработка, това също не е ясно, а и може би не е важно.
Но демонстрациите не свършват дотук. На Мантуров е показан и обновен опитен образец на водородния NAMI Hydrogen. Първият прототип, изграден на базата на седана Aurus Senat, бе показан през 2021 г.
First Hydrogen powered Russian Limousine @AurusRussiaEN The team from NAMI, the Russian National Automotive and Research Unit just unveiled the prototype of an hydrogen powered luxury limousine Aurus Senat! #meethydrogen #hydrogen #limo pic.twitter.com/g68697OHpC
— Meet Hydrogen (@meet_hydrogen) June 8, 2021
Руските колеги казват, че по-късните тестови образци били способни да изминат 600 км с едно зареждане, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнемало 4 секунди, което е с 2 секунди по-бързо от конвенционалния Aurus с хибридно задвижване. Но какво се е променило в последния хибрид, това оставяме на гадателите.
Накрая вицепремиерът е инспектирал проби на части Made in Russia, които трябва да формират основата на руската промишленост за производство на авточасти. Тези разработки вече се прехвърляли към местни заводи, които да разгърнат производството им.
Миналата година Путин постави основна задача пред руската автомобилна промишленост: да започне да произвежда собствени авточасти.