Няма прошка: „Роботизацията в АвтоВАЗ е на нивото на японските заводи”

Това твърди шефът Максим Соколов за завод, в който, както вчера ви разказахме, се произвежда Lada Niva Travel… с ABS

Пламен Георгиев,
роботи поточна линия

, iStock

Снимката е илюстративна

А втоматизацията в завода на Lada бе сравнена тази в най-добрите японски предприятия. Това сравнение направи шефът на АвтоВАЗ Максим Соколов, човекът, който ръководи предприятие, което се хвали с факта, че отново монтира ABS на Lada Niva Travel.

Соколов казва, че нивото на роботизация и автоматизация в редица производствени мощности, по-специално на заваръчната линия на Granta, е 82%. Според Соколов нивото на роботизация в най-добрите заводи в Япония „едно време е било 90%“. „Такова ниво на производителност на труда имаме в завода АвтоВАЗ“, добавя ръководителят на компанията.

В разговор с РИА Новости Соколов казва, че през 2023 г. от конвейера на завода в Толиати ще слязат 200 000 екземпляра Lada Granta. Като се има предвид, че общият годишен план предвижда производството на около 400 000 автомобила, се оказва, че приблизително всяка втора кола, сглобена в АвтоВАЗ, е Granta. Шефът на АвтоВАЗ подчертава, че „днес линиите работят с най-висока производителност“.

В допълнение към завода в Толиати, АвтоВАЗ управлява бившата производствена база на Nissan в Санкт Петербург - засега там се сглобява само един модел, кросоувърът Lada X-Cross 5, който реално е ребрандиран китайски FAW Bestune T77. Производството започна през юни, но колата все още не е пусната в продажба. Освен предприятието в Санкт Петербург, АвтоВАЗ има и Lada Ижевск - там в момента се прехвърля производството на Largus и се планира да се сглобява и електрическата му версия e-Largus.

Източник на статията: motor.ru

АвтоВАЗ руски автомобили роботизация