Volkswagen Group планира да инвестира 73 млрд. евро през следващите 5 години за развитието на електрическата мобилност, хибридното задвижване и дигитализацията.
Като част от тази инвестиция, групата ще увеличи производството на електромобили и батерии в Германия, като очакванията са за умерен ръст на световната икономика до 2025 г.
Малко по-малко от половината от колосалната инвестиция (или 35 млрд. евро) ще бъдат вложени в чистите електромобили, а 11 млрд. евро ще бъдат похарчени за развитието на хибридни варианти, казва производителят.
Тестваме Volkswagen ID.3: електромобилът за масите
С тези 73 млрд. евро се полагат основите за бъдещия успех на групата. Изпълнителният директор Херберт Диес заяви, че компанията вече +е световен лидер с нашите електрически платформи и широка гама от електрически автомобили.” Следващите години „ще са критични за достигане на лидерската позиция в сферата на автомобилния софтуер, за да бъде посрещнати нуждите на клиентите от индивидуална, устойчива и напълно свързана мобилност в бъдеще.”
Очакванията на Volkswagen Group са, че през следващите 10 години концернът ще успее да продаде 26 милиона електромобила в Европа, Китай и САЩ, като 19 млн. от тях ще са базирани на платформата MEB, а останалите 7 млн. на платформата PPE. През този 10-годишен период ще бъдат произведени и около 7 млн. хибрида.
Volkswagen: Искаме да избегнем съдбата на Nokia
На софтуерния фронт ще се разчита на проекти Artemis на Audi, като не малка част от средствата за дигитализация ще бъдат насочени в сферата на изкуствения интелект и технологиите за автономно управление.
VW ще налее сериозна сума и в германската икономика, като превърне Долна Саксония във втори център за електрическа мобилност. Групата ще инвестира около милиард евро в изграждането на завод ( до 2024 г.) за производство на клетки с шведския си партньор Northvolt.
През 2024 г. във Волфсбург ще започне производството на нов SUV, предназначен за европейските клиенти, но нищо повече не се знае за него към момента. Година по-рано в завода в Емден ще стартира производството на 4-вратия електрически седан VW Aero, който ще се произвежда заедно с кросоувъра ID.4.
Tesla вдигна пробега на Model 3
Над 600 км на ток и 503 к.с. мощност: това е бъдещето на BMW
Шефът на Toyota направи готварска аналогия по адрес на Tesla и Мъск