Н яколко източника съобщават за увеличаване пробега на Model 3, което е станало чрез повишаване капацитета на батерията. Новите данни сочат, че версията Long Range на модела вече разчита на батерия с капацитет 82 kWh, което е с 3 kWh повече спрямо досегашния капацитет, което представлява подобрение с 3,8% (който процент не е обещаният от Panasonic през септември). Може да се предположи, че с толкова се ще подобри е батерията на Model Y Long Range.
Това повишаване на капацитета на батерия значи, че в момента Model 3 има пробег от 580 км по цикъла WLTP. Забелязват се и някои незначителни промени по екстериора, като нови джанти и елиминирането на хромираните детайли. Промени са направени и по централната конзола, а капакът на багажника вече се отваря електрически.
Мъск иска по-евтин Model 3 хечбек за Европа, който да конкурира VW ID.3
Потвърждението за тези оптимизации идва не от САЩ, а от Европа. Тъй като за регистрацията в Германия се изисква документ Registration Certificate Part II, такъв вече е изпратен на клиентите на новия Model 3 Long Range, който ще им бъде доставен в края на ноември или началото на декември.
Работи ли Tesla по батерия с капацитет 110 kWh
Тук все още говорим за клетките 2170, а не за новите 4680, които бяха представени по време на т. нар. Battery Day. През лятото Panasonic обеща, че ще продължи да оптимизира клетките 2170, като цели повишаване на енергийната им плътност с 20% през следващите пет години, както и да изкарат на пазара версия без съдържание на кобалт „до 2 – 3 години”. Това означава допълнителни оптимизации за Model 3 и Model Y в близките години.
Над 600 км на ток и 503 к.с. мощност: това е бъдещето на BMW
Тестваме Volkswagen ID.3: електромобилът за масите
Шефът на Toyota направи готварска аналогия по адрес на Tesla и Мъск