И лон Мъск иска Tesla да продължи световното си разрастване и допълнително да стъжни живота на установените големи играчи, като представи още по-евтин компактен модел.
Както разказва британското издание Autocar, смята се, че този модел, предназначен основно за Европа, ще е хечбек версия на Model 3, която може да се произвежда успоредно със седана в новия завод на компанията край Берлин.
По време на скорошна конферентна връзка с инвеститори и анализатори, Мъск е отбелязал, че „няма да успеем в мисията ни, ако не направим автомобилите достъпни”, добавяйки: „Това, което ме дразни най-много за ситуацията, в която сме точно в момента, е свързано с факта, че нашите автомобили не са достатъчно достъпни. Трябва да поправим това.”
Колко излиза поддръжката на Tesla Model S на 400 000 км
Без да разкрива никакви подробности, Мъск е потвърдил, че „ще е разумно да се предположи, че ще направим някакъв компактен автомобил, както и вероятно някакъв автомобил с по-голям капацитет”.
Не се споменават никакви дати, защото тепърва предстои да бъде лансирано производството на Semi, Roadster и Cybertruck, но за Европа ще е от основно значение евентуален Model 3 хечбек, за да се конкурира с VW ID.3, Peugeot e-208 и цялата плеяди настоящи и очаквани компактни електромобили.
Tesla няма спиране, продава повече от трите компании след нея
Британското издание дори коментира цени, като според тях базовата версия на новия модел (45 kWh) би струвала около 30 000 евро. В момента най-евтината версия на Model 3 във Великобритания струва 48 274 евро (преди субсидията от 3000 лири за електромобил).
Смята се, че германският завод на Tesla, който трябва да започне работа през юли 2021 г., може да се превърне в катализатор за появата на по-малък, по-евтин модел, благодарение на това, което Мъск описва като „революция в автомобилния инженеринг”: гигантска машина за щамповане (грубо казано) на алуминиеви купета.
Считана за първа в масовото производство, за която Tesla подаде патент миналата година, машината ще опростява съществено процеса на сглобяване на купето, което традиционно се извършва чрез огъване, заваряване и залепване на множество панели и части.
Мъск твърди, че процесът вече се използва в Завода в Калифорния за Model Y. Той намалява отделните части от 70 на само 2, което прави производството много по-лесно и евтино.
1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)
От огромните печалби през 2019 г., днес авто компаниите губят луди пари