К ъм 2030 г. Европа ще се нуждае от 14 пъти (!) повече батерии спрямо днешното търсене. Ето защо LFP батериите (литиево-йонно фосфатна батерия), които комбинират преимуществата на по-дългия живот (презареждане до 6000 пъти), достъпност и безопасност, набират все по-голяма популярност на разрастващия се пазар на батерии за електромобили.
Сръбската компания ElevenEs е разработила своя собствена LFP технология за производство на батерии за пътнически автомобили, автобуси, камиони и други индустриални превозни средства. Компанията наскоро откри изследователски и развоен център в Суботица, където работи международен екип от инженери и учени.
Ford и BMW ще започват тестове с твърдотелни батерии
Наскоро сърбите подписаха споразумение с EIT InnoEnergy, които Pitchbook определя като най-активния световен инвеститор в устойчива енергия, познат като първи инвеститор в шведската Northvolt и френската Verkor.
Двете страни обявиха намерение да изградят първия в Европа гигазавод за LFP батерии. Към 2023 г. ElevenEs ще може да произвежда LFP клетки с общ годишен капацитет от 300 MWh. Строежът на завода с капацитет 8GWh ще стартира през 2024 край Суботица, като в последствие (не се посочват крайни дати) капацитетът му трябва да достигне 16 GWh – достатъчни за 300 000 коли годишно.
Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната
Тук ще кажем, че в Сърбия разполага с едно от най-големите находища на литий в света.
Иначе търсенето на LFP батерии се увеличава, което потвърждават и скорошните слухове около Tesla и BYD в Китай. Друг слух казва, че бъдещите малки електромобили на Renault също ще разчитат на LFP батерии, а като всеобща тайна се приемат плановете на VW Group да използва LFP за бъдещите базови електромобили на платформата МЕВ.
Тайванският конкурент на Tesla комуникира с външния свят чрез дисплеи по каросерията
Студени досиета: Opel Rekord D в очакване на 50-годиншния си юбилей