Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната

електромобили

iStock/Getty Images

С траховете, свързани с ниския пробег, рециклирането и бързото зареждане скоро може да отидат в историята, ако австралийската иновация влезе в масово производство.

Иновационната батерия на основата на база алуминий и графен, разработена от базираната в Бризбейн Graphene Manufacturing Group (GMG), има потенциала да се зарежда 60 пъти по-бързо спрямо най-добрата литиево-йонна батерия, твърдят австралийците. Освен това има три пъти по-висока енергийна плътност от най-добрите батерии на алуминиева основа. Тя е също така по-безопасна, по-устойчива и по-лесна за рециклиране, дължащо се на стабилните им основни материали.

GMG планира да извади на пазара графен-алуминиевите батерии по-късно тази година, а от началото на 2024 г. трябва да са готови и батериите за автомобилно приложение.

Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег

Разработката се базира на иновативен пробив на Австралийския институт за биоинженеринг и нанотехнологии към Университета на Куинсленд. Тя се базира на нанотехнология за вкарване на амуминиеви атоми в малки отвори в повърхността на графена.

Твърди се, че новите клетки могат да предложат много по-висока енергийна плътност спрямо настоящите клетки на литиево-йонните батерии, без да водят след себе си проблеми с охлаждане, подгряване и добив на редки метали.

“До момента няма температурни проблеми. Двадесет процента от литиево-йонния пакет (в автомобил) трябва да се справя с охлаждането. Има много голяма вероятност ние да нямаме никаква нужда от охлаждане или подгряване,” твърдят от Graphene Manufacturing Group. „Не се нуждаят от вериги за охлаждане или подгряване, които в момента съставляват около 80 кг от пакет с капацитет 100 kWh.”

Цените на е-колите и конвенционалните автомобили ще се изравнят до 3 години

Новата технология може така да се подготви за масово производство, че да се помества в настоящите корпуси на литиево-йонните батерии, подобно на MEB архитектурата на Volkswagen Group, което е изключително важно за масовото производство.

Алуминиево-йонните батерии са обект на усилени проучвания и разработки. Поне половин дузина университети работят в тази посока. Голямата разлика идва от това, че клетките на GMG използват графен, продукт на плазмен процес, а не традиционния графит, като резултатът е три пъти по-висока енергийна плътност спрямо следващата най-добра клетка, тази на Университета Станфорд. Графит алуминиево-йонната технология на Станфорд генерира 68,7 Wh/kg и 41,2 W/kg, докато технологията на GMS – между 150 и 160Wh/kg и 7000W/kg.

Cupra Born: повече агресия и мощност от VW ID.3

Нова Tesla Model 3 струва под 35 000 евро в Румъния

Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

е-коли електромибили нови батерии литиево-йонни батерии флафен-алуминиеви батерии графен