П рез 2017 г. двете компании (заедно с Volta Energy Technologies) инвестираха $130 млн. в Solid Power, разработваща иновативни батерии. Сега става ясно, че компанията разширява производствените си мощности в Колорадо, подготвяйки се за старта на пилотно производство на твърдотелни батерии в началото на 2022 г.
Tech Crunch съобщава, че новата производствена мощност ще се концентрира върху производството на твърд електролит на базата на сулфид, като ще бъде отделено място за производствена линия, на която да се правят 100-амперови клетки. Ford и BMW трябва да получат достъп до тези батерии в началото на 2022 г., за да започнат изпитанията им.
Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег
Мнозина специалисти са на мнение, че твърдотелните батерии са следващата логична стъпка след сегашните литиево-йонни батерии. Те предлагат по-голяма енергийна плътност, по-ниски разходи, като очакванията са за много по-дълъг жизнен цикъл. Изпълнителният директор на Solid Power коментира, че техните батерии (и като цяло твърдотелните) са и по-безопасни, тъй като течният електролит е този, който играе ролята на „искрата, която води до топлинно бягство”.
През последните дни имаше съобщения за няколко поредни случая с възпламеняване на Chevy Bolt EV, но с този проблем се борят и други производители. Дъг Кембъл е твърдо убеден, че „тези проблеми, пред които Hyundai и GM са изправени в момента, ще бъдат решени с батерията с твърд електролит.”
Батерия с твърд електролит дава 800 км пробег на електромобилите
Solid Power не възнамерява да се конкурира с Panasonic, LG или CATL. Вместо това тя ще се концентрира върху производството на толкова материал за електролит, който да гарантира годишно производство на 10 GWh батерии до 2027 г.
Тестваме един от най-големите инфлуенсъри: Nissan Qashqai