М иналата седмица тайванската компания Foxconn, която е основен производител на iPhone, представи три електромобила. Това предизвика голям интерес, но трябва да се каже, че това не е електромобилът, който всички очакват от iPhone. Сега ви представяме по-подробно Model E, а във видеото долу може да видите подробности от първа ръка, разказани от креативния директор на Pininfarina Кевин Райс. Италианското дизайнерско студио е отговорно за облика на модела.
И трите модела (към момента на фаза прототип) са дело на джойнт венчъра между Foxconn и Yulon Motor, наречен Foxtron.
Напук на кризата с чипове: рекордни продажби за Tesla
Райс описва дизайна на дългия 5,1 метра Model E като „неподвластен на времето”, но подобни определения са повече от очаквани от дизайнер. Най-интересното в екстериора са няколкото LED дисплеи, разположени под предната и задната оптики, както и на вратите. Чрез тях автомобилът може да комуникира със заобикалящия свят, например да подава сигнали към велосипедисти и пешеходци за посоката на завиване.
Влизането в интериора на Model E става с помощта на система за лицево разпознаване. Вътре са позиционирани големи екрани, в това число такива за показване на образи от камерите, заменящи страничните огледала. Кожата и естествената дървесина преобладават, което няма да се хареса на еколозите.
Mercedes-Benz EQS кацна в България, впечатляващ е във всяко едно отношение
Електрическият модел е построен на модулната платформа MIH, която застава и в основата на другите два модела – кросоувъра Model C и автобусът Model T. Задвижването е поверено на двумоторен силов тракт, генериращ 748 к.с. Те са достатъчни да ускорят големия модел до 100 км/ч за 2,8 секунди. Създателите твърдят, че моделът може да измине 750 км с едно зареждане (но не се казва по кой цикъл, нито каква е батерията), за което спомага и коефициентът на челно въздушно съпротивление от само 0,22.
Първи на конвейра ще се качи автобусът (2022 г.), след това Model C, който ще влезе в производство през 2023 г. Срокът за появата на Model E още е конкретизиран, но вероятно той ще е моделът, който пръв ще излезе и на международния пазар.
Не всичко е ток и жици, трябва и емоция: BMW M135i xDrive