О т началото на годината, когато отпаднаха държавните субсидии за покупка на електромобил, Германия бележи огромни спадове, които в крайна сметка се отразиха на общото търсене на електрически коли в целия Европейски съюз.
Доставките на електромобили на най-големия автомобилен пазар в региона са се сринали с 69% през август до малко над 27 000 автомобила, съобщи ACEA. Обратът идва след рязък ръст на продажбите в Германия преди година преди правителството да прекрати стимулите.
Най-голямата икономика в Европа преживява поредица от минитрусове в своето индустриално ядро. Volkswagen Group, най-големият производител на автомобили на континента, се отказа от десетилетен колективен трудов договор и е готов да затвори заводи в Германия за първи път в историята си.
BMW намали очакванията си за печалба (но защото бяха заложили много високи). А производителят на чипове Intel отложи изграждането на планиран завод, за който германското правителство беше заделило 10 милиарда евро субсидии.
„Икономиката на Германия не набира скорост и потребителите, както и инвеститорите се въздържат“, коментира Константин Гал. „Геополитическото напрежение и жестоките конфликти тежат върху настроенията.“
Тъй като правителствата оттеглят субсидиите, търсенето на електромобили спада, като Германия води забавяне в цяла Европа. Пазарният дял на BEV се е свил до 14% в региона през август, което е спад от малко над 15% по това време миналата година, което преобърна стратегиите на производителите.
Тъй като правителствените стимули отпадат в редица държави, потребителите, борещи се с високите разходи за живот, се страхуват да купуват сравнително скъпи електромобили.
В пазарите на ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство регистрациите на нови автомобили са намалели със 17% в сравнение с преди една година до 755 717 броя миналия месец, като има спад и във Франция и Италия.
Спадът при електромобилите излага марки като VW и Renault на риск от солидни глоби, тъй като по-строгите правила на Европейския съюз за емисиите СО2 ще влязат в сила през следващата година.
Обединеното кралство беше единственият голям пазар, където продажбите на EV се повишиха, като нараснаха с 11%.
Renault е сред онези, които призовават Брюксел да има „гъвкавост“ по отношение на целите за EV в светлината на спада и потенциалните разходи за индустрията.