П о-малко от година след като Германия рязко спря субсидиите за EV, федералното правителство иска да въведе данъчни облекчения за електрическите служебни автомобили. Този ход идва, след като шефовете на VW заплашиха да затворят германските заводи поради недостатъчно търсене.
Новите стимули включват „надбавка за амортизация“ за служебни автомобили с нулеви емисии, в сила от 1 юли 2024 г. до декември 2028 г. Това ще позволи на компаниите да поискат данъчно облекчение, равно на 40% от стойността на EV в годината на закупуване, като процентът постепенно пада до 6.
Освен това горната граница на цената за данъчни облекчения за електромобили е увеличена от €70 000 на €95 000. Въпреки че това е ясно насочено към премиум сегмента, германските власти се надяват, че тези мерки ще повишат продажбите на EV като цяло, помагайки на местните производители да се справят с предизвикателните пазарни условия.
Водачите на служебни автомобили също ще се възползват от новите правила, които могат да намалят значително месечните им вноски. По-конкретно, техният облагаем доход се увеличава с 0,25% от брутната каталожна цена на EV на месец. За сравнение, процентът е 0,5 за хибриди и PHEV и 1% за колите с ДВГ.
Както съобщава Auto Bild, това означава месечни плащания от €237,5 вместо €950 за EV на стойност €95 000, в който диапазцон попадат модели като Kia EV9, BMW i5, Mercedes EQE SUV или Porsche Macan Electric.
Субсидиите за EV се оценяват общо на 540 милиона евро. Германското правителство вярва, че наличието на повече електрически автомобили по германските пътища ще увеличи приемането на електрическата мобилност и ще насърчи търсенето на електрически автомобили.
Пазарът на електромобили в Германия не се е възстановил след спирането на държавната субсидия през декември 2023 г. Според най-новите данни продажбите на електромобили в Германия са спаднали с колосалните 69% през август 2024 г. в сравнение със същия месец на миналата година, след 37% спад през юли.
На скорошна среща с работници високопоставени служители от Volkswagen разкриха, че обмислят затварянето на германски заводи. Компанията обвинява пазарните условия за загубата на продажби на около половин милион коли, или еквивалента на капацитета на два завода. Новите стимули може да помогнат да се избегне затварянето на заводи, което би навредило на икономиката на страната.