Шефът на Audi: изкопаемите горива са виновни за замърсяването

Пламен Георгиев,
Маркус Дюсман Audi E tron GT

, Audi

Маркус Дюсман, Audi E-tron GT

Г лавният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман смята, че добивът на изкопаеми горива е основната причина за изменението на климата. Това свое становище Дюсман изказа по време на конференция за климата, организирана от Spiegel и BCG. „Промяната на климата е причинена от изкопаемите горива, които извличаме от земята. Това трябва да спре. Имаме нужда от общество, свободно от изкопаеми горива“, заявява той. Шефът на Audi възнамерява да постигне това с помощта на електрификация, въпреки че остават повече от десет години до пълното преминаване на марката към изцяло електрическо задвижване.

През 2026 г. Audi ще спре да представя нови автомобили с ДВГ

По-рано тази година компанията обяви, че до 2025 г. ще има 20 изцяло електрически автомобила в гамата си, а към 2033 г. в нея няма да има двигател с вътрешно горене. В същото време Audi обещава, че от 2026 г. всички нови модели на марката ще бъдат изключително електрически. Plug-in хибридите, според Дюсман, ще „преодолеят пропастта“ между ДВГ и електрическите автомобили, като по този начин „ще изгладят прехода към електрическо задвижване“. Той добавя, че "все още ще има място за хибриди през следващите няколко години". Говорейки за електрическите автомобили, шефът на Audi също така подчертава важността на инфраструктурата: „Там, където има електрически автомобили, трябва да има и зарядни станции."

Треска за литий: Калифорния разполага с огромно находище

В същото време електрическите автомобили няма да осигурят по-голям пробег с едно зареждане. Напротив, Дюсман заявява, че бъдещите електрически задвижващи системи на Audi ще бъдат с по-малък пробег. „Не мисля, че монтирането на големи батерии с пробег от хиляда километра ще станат тенденция.” Развитието на инфраструктурата за електрически автомобили под формата на увеличаване на броя на зарядните станции ще направи това просто ненужно, казва топ мениджърът. В резултат на това капацитетът на батерията ще започне да намалява, което ще направи електрическите коли по-леки и по-евтини.

Първият електромобил на Volvo е вече у нас

Най-евтиният 7-местен автомобил стартира от 28 000 лв.

Най-най-най електромобилът ще е с 6 колела и цена над $3 млн.

Източник на статията: Vesti.bg

Маркус Дюсман Audi електромобили