Н е съм вярвал, че ще стигнем до този момент, но голямата уста на Илон Мъск вече не бръщолеви само глупости. Причината е, че в края на 2018 г. неговата компания може да пласира четвърт милион електрически автомобила, което ще е истински прецедент в историята. А с това той ще затвори устата на критиците си, още повече, че наскоро Tesla най-после можа да се похвали и с печалба за третото тримесечие на годината.
Ето какво показват сметките. През първите девет месеца на годината Tesla е доставила 154 540 електрически автомобила. Това значи, че за последните три месеца на 2018-а трябва да бъдат доставени 100 000 автомобила, което изглежда непосилно, но сметките навеждат в тази посока. Ако Tesla успее да продаде четвърт милион автомобила, това ще е приблизително толкова, колкото компанията продаде през 2014, 2015, 2016 и 2017 г. общо – 261 779.
За едва трети път в история си: Tesla излезе на печалба
Дисекция на Tesla Model 3: отличен мотор и батерии, но и доста проблеми
Tesla съобщава, че продажбите на Model S и Model X ще са около 100 000 тази година. До момента те са 71 844, което означава, че през последното тримесечие трябва да бъдат лансирани 28 156. През същия период на 2017 г. бяха продадени 28 425 (S/X), което означава, че целта е постижима.
За да се достигнат 100 000 продажби за три месеца, продажбите на Model 3 трябва да са около 72 000 за същия период, а това прави средно по 6000 седмично.
Tesla съобщи, че през последната седмица на предходното тримесечие, производството във Фримонт е достигнало 5300 бройки Model 3 за седем дни. По-голямата част от това число се пада на автомобили със задвижване на четирите колела, които са по-комплексни за производство. Ако предположим, че от поточните линии започнат да слизат повече модели със задно, то целта от 6000 седмично не изглежда непосилна.
Към този момент обещанието за 500 000 годишно изглежда все още далечно, но при тези темпове на ръст, Мъск отново може да изненада анализаторите. И без това не бяха много тези, които смятаха, че ще успее да продава по 250 000 електромобила годишно. Вече въпросът е не дали, а кога на Tesla ще й потрябва втори завод в САЩ.
„Нов внос”: Toyota Corolla Verso (видео)
Младежите харчат милиарди за персонализация на автомобилите си