М илениум поколението (поколението „Y”) често се посочва като лош пример за автомобилната промишленост, тъй като проучвания казват, че то е мързеливо и не обича автомобилите (вероятно и двете твърдения са преувеличени). Но акцентът на автомобилните производители вече се измества към следващото поколение, младите хора на възраст между 16 и 24 години. Те се оказват пълна противоположност на поколението „Y”, тъй като отделят най-голямо внимание именно на автомобилите си.
Ново проучване в САЩ показва, че почти една трета от хората на възраст между 16 и 24 години, които притежават автомобил, го подлагат на някакъв вид персонализация. Същото казва, че младите са похарчили $7,2 млрд.(6,2 млрд. евро) за тунинг и аксесоари през миналата година. Това е сериозна сума, но по-интересното е, че 58% от тези хора биха се отказали от телефона си за седмица, но не и от автомобила.
Макар броят на пълнолетните със свидетелство за правоуправление да е спаднал от 77% през 1998 г. на 68% днес, младите водачи са сред най-вероятните клиенти на ателиетата и магазините за модифициране и персонализиране на автомобила. Пиковата възраст за подобно нещо е 23 години. Общо 32% от тази възрастова група купуват нещо допълнително за колата си.
През миналата година за персонализация на автомобила са се харчили суми в диапазона $101 (€88) и $500 (€435). От тази група мъже си 68%, жени 32%.
Фокусът на хората на възраст между 16 и 24 години пада първо върху джантите и гумите. След това се нареждат промени по екстериора на купето и купуване на добавки, специални масла и т.н. Чак след това се нарежда интериорът и промени по светлините.
Сред най-популярните промени по автомобила са затъмнените стъкла, стелки за пода и нови всесезонни гуми. Друг популярни промени включват нови спирачни накладки, по-мощни акумулатори и въздуховоди.
По-гоямата част от хората, които правят промени по автомобила си, отговарят, че това прави колата им по-привлекателна. Освен това смятат, че другите хора също смятат, че така колата им изглежда по-добре.
Сексапил и „мускули” в календара „Мис тунинг 2019”
Старото среща новото, резултатът: Франкенщайн Бенц
Вдъхновение за всевъзможните промени по автомобилите младите намират в интернет (32% от тях), други 17% са се повлияли от социалните мрежи. Само 15% са се вдъхновели за някаква промяна от автомобилни изложения, а 10% от филми.
Интересно е, че Илон Мъск дори не намира място в Топ 5 сред инфлуенсърите, за младите американци на първо място е Даника Патрик, следвана от Дейл Ърнхард мл., Дейл Ърнхард, Джеф Гордън и Джей Лено (първите четирима са пилоти в NASCAR).
Volkswagen строи завод за 300 000 електромобила
„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)
Чиновници искат да забранят ДВГ във Великобритания през 2032 г.