К омпактният клас е един от най-големите и конкурентни, като през 2017 г. в света са реализирани 25 785 450 автомобила. Това представлява ръст от около 550 000 бройки спрямо предходната година, като данните са на агенция IHS Automotive. Нейните изчисления спокойно могат да се сравнят с библейската битка между Давид и Голиат, тъй като показват, че Suzuki e водещата марка в продажбата на автомобили в сегментите А и В, където са концентрирани усилия на марката. И въпреки това резултатът може да се определи като изненадващ, тъй като компанията оставя зад себе си едни от най-големите марки в света.
Цифрите казват, че през 2017 г. Suzuki е пласирала 2 938 633 автомобила в световен мащаб в споменатите сегменти. Това ще рече, че японският производител държи 11,4% дял от световните продажби на компактни модели. Второто място е за Renault с 2 549 683 бройки и дял от 9,9%, а челната тройка завършва Honda с продадени 2 232 997 и 8,7%.
Изненадващото в случая е, че тези резултати идват на фона на общата битка на Renault и Volkswagen за автомобилния Олимп и приза за най-голям автомобилен производител в света (макар и в състава на съответните два концерна).
По-компактен, по-лек и произведен в Япония: Suzuki Swift
Suzuki и Mitsubishi изоставят дизела в Европа
Японският G-Class. Всичко за новия Suzuki Jimny
Първите трима в класацията отбелязват сериозен ръст на продажбите на компактни модели. Най-голям е той при Renault. Френската марка скача от четвърто до второ място с ръст от близо 590 000 бройки. Honda пада с едно място, но и тя отчита ръст от 81 000 бройки. Лидерът запазва позицията си спрямо 2016 г., но реализирайки с близо 325 000 бройки и 1% по-голям пазарен дял.
Volkswagen (1 421 494) се нарежда едва на шеста позиция в тази класация, изпреварен още от Hyundai, Toyota и PSA. След германската марка остават Nissan, GM и Fiat.
Спечелването на този мини приз в сегменти А и В може да се отдаде на факта, че Suzuki залага най-големите си усилия именно в класа на компактните модели, докато повечето от конкурентите й преместиха фокуса си към SUV-моделите. Успехът си Suzuki гради върху Celerio, Baleno, Swift и Ignis. В данните на IHS Automotive са включени и родните сделки с моделите на марката.
Тук трябва да се отбележи и друг факт. Споменатите модели на марката залагат на бензинови двигатели, което в днешно време вече и плюс, а не недостатък. Друг любопитен факт е, че два от моделите (Swift и Ignis) може да се поръчат и със задвижване на четирите колела.
McLaren Speedtail: вдига над 400 км/ч, впряга 1050 к.с. и струва 1 970 000 евро