Е лектрическите автомобили са осезаемо по-скъпи за ремонт след катастрофа. Това показват данните на мащабно проучване на Mitchell в САЩ и Канада, съобщава CarScoops.
Анализът открива, че макар продажбите на EV-та да се забавят през тази година, исковете към застрахователите растат – съответно с 2,5% и 3,95% в САЩ и Канада за второто тримесечие на 2024 г. Това са само заявките за обезщетение за щети след катастрофа.
Проучването открива, че средната стойност на исканата сума в САЩ е 5753 долара, а в Канада – 6534 долара. В сравнение с колите с ДВГ, сумите са съответно с 20% и 31% по-високи, като са приравнени за сходни по размер коли и щети.
Меките хибриди имат сходни разходи за ремонт като с ДВГ. Plug-In хибридите са по-средата с 12,5% по-скъпи поправки.
Изненадата идва при колите, които са обявени за тотал щета. Те са почти еднакъв процент, но ДВГ води малко пред EV, съответно по 9,45% и 9,16%. Експертите обясняват паритета с факта, че всички модерни автомобили са много по-сложни и трудни за ремонт.
Защо бракуваните EVса по-малко? Анализът открива, че те са по-здрави и в по-малко случаи се налага ремонт на рамата, което обикновено е и най-честата причина за бракуване. Съответно 5,21% от EV се нуждаят от ремонт на рамата при 8,18% за ДВГ.
Засега не може да се даде статистика кои автомобили са по-чупливи от други, тъй като броят им е много неравномерен. И в двете държави лидери са Tesla Model 3 и Model Y, но и двете са най-популярните EV-та там със значително по-големи продажби спрямо останалите.