А генция Reuters твърди, че разполага с подробности за бъдещите планове на Tesla, свързани с батериите. Заявената батерия „един милион мили” се очаква най-късно в началото на 2021 г., като се очаква да мине под психологическия праг от $100/kWh.
Агенцията разчита на „запознати с плановете хора”, които разкриват повече подробности по темата, преди всичко да стане ясно по време на организирания от Tesla Battery Day.
Според Reuters, новата батерия ще гарантира 1 000 000 мили (1,6 млн. км) на толкова ниски разходи, че ще изравни цените на конвенционалните автомобили с електрическите, нещо, към което индустрията се стреми от край време. Анализатори очакват това да се окаже преломният момент, след който масовото навлизане на електрическите автомобили да стане необратим процес.
Tesla навърта пробег като дизелов автомобил
Смята се, че батерията е разработена с CATL и неназовани експерти. Вероятно става въпрос за екипа около Джеф Дан, който от известно време работи по проекта Roadrunner. Новост е обединението с CATL. Наскоро шефът на китайската компания обяви, че „двете страни работят заедно, проучвайки възможностите да направим по-добри батерии.”
Батерията за милион мили (или $100/kWh) вероятно е базирана на никел-магнезий-кобалт. Очакванията са, че първи с новата батерия ще се сдобие произвежданият в Китай Model 3.
Работи ли Tesla по батерия с капацитет 110 kWh
През февруари Reuters съобщи, че Tesla е в напреднали преговори за литиево-железно-фосфатни (LFP) батерии на CATL, в които не се използва кобалт, който е най-скъпият метал в батериите. Китайският производител е разработил и по-евтин производствен процес. Очаква се Tesla да използва тази технология, за да намали теглото и цената. Агенцията твърди още, че догодина CATL ще снабдява Tesla с подобрена никел-магнезий-кобалтова батерии (NMC), чийто катод е направен от 50% никел и само 20% кобалт.
В момента Tesla разработва NMC батерии с Panasonic в Невада, и купува NMC батерии от LG Chem в Китай.
Tesla Model S стана по-бърз от Bugatti Chiron
Цената на литиево-железно-фосфатните батерии на CATL са под $80/kWh, като цената на клетките е паднала под $80/kWh, казват източниците на Reuters. Цената на NMC батерията с ниско съдържание на кобалт е близо до $100/kWh.
Представители на висшия мениджмънт в автомобилната индустрия твърдят, че цената от $100/kWh е прагът, при който електрическите автомобили достигат паритет с конкурентите с двигател с вътрешно горене.
Доклад: голям ръст на е-колите в Европа