Д анните, естествено, трябва да се пречупят през призмата на коронавирус пандемията, но си остават показателни за тенденцията, която се очертава.
Китай остава световен лидер на пазара на електрически автомобили, но спадът е сериозен. Това се дължи не само на пандемията, но и на факта, че страната намали субсидиите в средата на миналата година, като спадът на продажбите за първите четири месеца на годината е с 46% спрямо същия период на миналата година. Очакванията са за подобряване на параметрите, тъй като бяха въведени редица мерки, сред които отново показване на субсидиите.
Продажбите на плъг-ин хибридни автомобили в Европа вече набира скорост. Особено видно е това във Великобритания, където продажбите на BEV (електромобили) отчетоха ръст от 161%, докато ръстът при плъг-ин хибридите е 31%.
Развитието във Франция също е впечатляващо: продажбите не електромобили между януари и април 2020 г. са се увеличи с 97% до 27 000 регистрации, което значи, че страната се изравнява с Германия при е-колите с батерии (BEV).
Ситуацията е различна при плъг-ин моделите: тук ръстът е 88%, но по абсолютна стойност това се равнява на около 5000 коли повече, т.е. малко под 10 000. Франция ревизира своята бонус-малус система през декември, в резултат на което максималният бонус от 6000 евро може да се получи само за BEV и FCEV коли, но не за плъг-ин модели.
Германия, за разлика от Франция, отчита голям ръст именно на PHEV (плъг-ин хибрид) моделите. През първите четири месеца на годината в страната са регистрирани общо 63 000 автомобили BEV и PHEV, което е почти двойно в сравнение с 2019 г.Този ръст се води основно от плъг-ин хибридите (+209%: от 10 000 до 32 000 регистрации). Но и чистите електромобили отбелязват ръст от 48% - от 21 000 на 31 000 нови регистрации. Проучването на CAM отдава това на увеличените субсидии в края на февруари, но също и на все по-голямото разнообразие на PHEV модели на германските марки.
Новите регистрации на е-коли в Европа за първото четиримесечие на годината са нараснали с 82%, докато общите продажби паднаха с 35%. Пазарният дял на чистите е-коли скочи до 4,3%, а този на PHEV моделите до 3,25%.
Китайският BYD Han идва в Европа с 5G и нов вид батерия
Електрически кросоувър на Kia ще предложи динамиката на Porsche Taycan