В началото на месеца, докато е в движение, Tesla Model S Plaid избухва в пламъци. Това се случва само три дни, след като собственикът й получава автомобила, за който е броил $129 900, съобщава Reuters.
Водачът, наречен само „виден предприемач”, не успява да излезе от автомобила, тъй като електронната система на вратата се поврежда. Той е принуден да използва сила, за да излезе, коментира Марк Герагос, адвокат от Geragos & Geragos.
Our firm & @AthleteDefender represent an exec who purchased new Tesla Plaid Model S, which was 1/250 shipped. On Tuesday it spontaneously combusted. Our client was trapped & could have died. We tried reaching out to Tesla & have been ignored so far. This is car after escape. pic.twitter.com/wXyJXbWggJ
— Ben Meiselas (@meiselasb) July 1, 2021
Автомобилът е продължил да се движи още 11 – 12 метра, след което се превръща в „огнена топка” в жилищен район близо до дома на собственика в Пенсилвания.
"Това е чисто нов модел... Прави разследване. Искаме S Plaid да бъде спряна, да не е на пътя докато не разнищим историята,” казва Герагос.
Официален отговор на запитването от Reuters към Tesla липсва.
През юни, когато представи модела в завода на компанията във Фримонт, Илон Мъск го нарече „по-бърз от всяко Porsche, по-безопасен от всяко Volvo".
През април стана ясно, че новите Model S и Model X разчитат на нов пакет батерии. "Отне доста време за развитие, за да гарантираме, че батерията на новите S/X е сигурна," заяви Мъск по време на конферентен разговор, обяснявайки забавянията в производството. "Имаше повече предизвикателства от очакваното при разработването на новата версия."
Местните противопожарни власти заявиха във „Фейсбук” пост (изтрит след това), че „има горяща Tesla”, чиито „батерии са охладени, за да се гарантира пълно изгасване.”
Агенцията National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) е заявила, че е в „контакт със съответните власти и производителя, за да събере информация за инцидента.”
Новата „двойка” има потенциала да се превърне в култов модел
Мате Римац е хърватският аналог на Илон Мъск
Не дали, а след колко километра електромобилите стават по-чисти от колите с ДВГ