Д а си купиш Bugatti на 33-годишна възраст си е повече от впечатляващо постижение. Но как може да бъде наречено това, ако на 33-годишна възраст придобиеш марката Bugatti? Може би определението би било невероятно, но това вече е факт от онзи ден, когато стана ясно, че Мате Римац вече притежава компанията Bugatti.
Тук схемата е малко по-сложна, но грубо е точно така. Иначе Volkswagen прехвърли Bugatti на Porsche, а тя от своя страна формира джойнт венчър с Rimac Group. Така се създаде Bugatti Rimac, в която Rimac Group държи 55%, а Porsche – 45. От своя страна Porsche има 24% в Rimac Group, но общата картинка е тази: Мате Римац и неговата фирма поемат компанията със 110-годишна история, за да я изведат на ново ниво – нивото на електрификацията.
А пътят от обикновен мечтател до положението да те сравняват с Илон Мъск трае едва 10-ина години. Всичко започва по много необичаен начин, поне не такъв, който да предположи, че след известно време ще е собственик на една от най-реномираните автомобилни мерки в света. И както започват повечето автомобилни гении – стартът е даден в обикновен гараж. Мате, който е на 20 години тогава, вади гръмналия двигател от своето BMW 325i (Е30) и го заменя с електромотор от мотокар. Трансформацията се усъвършенства известно време, но в крайна сметка се оказва толкова добра, че получава пет сертификата от FIA.
Потресаващи параметри за електрическия Rimac Nevera
Днес Мате Римац държи основния пакет акции в Rimac Group, в която дялове имат още Hyundai и Porsche (и други), а от онзи ден името му стои и като изпълнителен директор на Bugatti Rimac. След време (през 2023 г.) световната централа на компанията ще се премести в Rimac Campus, който ще се простира на 100 000 км. м. За изграждането му са предвидени 200 млн. евро в покрайнините на Загреб. Тук ще се развиват бъдещите модели на Rimac и Bugatti, като производството на френската компания ще продължи да се извършва в Молсхайм.
Да повярваш на един младеж, отглеждащ брадата си за вдъхване на повече доверие не е нещо типично за консервативните корпорации. Но не и в този случай. Освен двата умопомрачителни модела Concept One и новата Nevera, Мате има договори за доставка на компоненти за електрически задвижващи трактове за Aston Martin и Koenigsegg, освен други. А Pininfarina Battista реално е Rimac Nevera, но с различни „ламарини”.
Но Римац има договори и с голяма част от основните автомобилни играчи на континента за доставка на задвижващи трактове в много по-големи мащаби, до 100 000 годишно. Вече бе потвърден един такъв проект с Porsche.
Сега, във връзка с последната новина около Bugatti, пред Autocar Мате Римац заявява, че „в рамките на това десетилетие ще има изцяло електрифицирани Bugatti-та.” Британското издание твърди, че Bugatti вече няма да предлага само хипер автомобили.
Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)
Не дали, а след колко километра електромобилите стават по-чисти от колите с ДВГ