BMW представи второто поколение на Series 2 Coupe и показа нещо, около което феновете на марката ще се обединят: тук няма дилеми, BMW Серия 2 вероятно е най-красивият модел, който баварците пускат през последното десетилетие. Причината е, че новата радиаторна решетка от Серия 4 тук липсва, а дизайнът на фаровете ни връща назад към Серия 02, която баварците пускат на пазара през 60- и 70-те години на миналия век.
Формите на компактното купе (макар и драстично нараснало спрямо своя предшественик: със 105 мм на дължина, 64 мм на широчина, 51 мм в междуосието и намалена с 28 мм височина), особено погледнато отстрани, където изпъква дългата предница, скосената линия на покрива и малките надвеси, подсказват за емоциите, които ще предлага на пътя. Това е модел, който притежава всичко необходимо, за да си спечели култов статут сред най-върлите фенове на марката.
Една от тези причини се крие във факта, че Серия 2 не използва предноприводната платформа UKL2, на която стъпва Серия 2 Гран Купе. Вместо това Серия 2 Купе е качено на скъсената платформа на Серия 4, а тя е със задно. Автомобилът може да се похвали (освен с всичко друго) и с класическа компановка на задвижване, идеално разпределение на теглото между двете оси и 12% по-висока устойчивост на усукване, което ще рече по-кораво шаси. Топ изпълнението 240i xDrive идва стандартно с М Спортно окачване, а като опция се предлага Адаптивно М окачване. Тук системата xDrive е настроено така, че преимещуствено прехвърля повече въртящ момент към задната ос. Иначе другите две версии (с които се лансира моделът) - 220i и 220d – разчитат на задвижващ заден мост. Такъв ще имат и плануваните 230i и 240i, но „ръчка” няма да има.
Топ изпълнението разчита на редови „шестак” обем 3 литра, генериращ 374 к.с. и 500 Нм въртящ момент, които гарантира ускорение до 100 км/ч за 4,3 секунди. Малкият бензин е 4-цилиндров с обем 2,0 литра, 184 к.с. и 300 Нм. Дизелът също е 2,-литров, но с 480вотова мека хибридна система. Предлага 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент, комбинирани с разход на гориво от 4,7 до 5,1 л/100 км.
Конфигурацията на интериора наподобява тази от Серия 4 Гран Купе. Спортните седалки с платнено-кожена (Sensatec) тапицерия са стандартни. Срещу доплащане може да получите салон в перфорирана изкуствена кожа или естествена Vernasca. В базовото оборудване влизат също шумопоглъщащо челно стъкло и 3-зонов климатик. Базовата компановка на BMW Operating System 7 със 8,8-инчов дисплей и актуализация „по въздуха” може да се замени (срещу заплащане естествено) с BMW Live Cockpit Professional с приборно табло с диагонал 12,3 инча и централен дисплей с увеличен до 10,25 инча диагонал.
Мате Римац е хърватският аналог на Илон Мъск
Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)
Не дали, а след колко километра електромобилите стават по-чисти от колите с ДВГ