Колко пари ще похарчи индустрията за електромобили до края на десетилетието

Нов доклад изчислява, че сумата ще е над половин трилион долара

Пламен Георгиев,
електпромобили зарядна станция

, Ford

Ford Mustang Mach-E

С ветовните автомобилни производители ще похарчат над половин трилион долара за разработване на нови електрически автомобили, пикапи и батерии до 2030 г. Това показва последният доклад на базираната н Лондон консултантска фирма ERM за Environmental Defense Fund (EDF).

Докладът Electric Vehicle Market Update e петата актуализация на оригинала, който проследява моментното състояние и прогнозния ръст на щатската индустрия за електромобила. Оригиналът е публикуван през май 2019 г.

Ето и основните цифри. Световната автомобилна промишленост ще похарчи над $515 млрд. до 2030 г. за разработване и производство на електрически автомобили.

Плановете на 13 производителя предвиждат откриване на заводи в шест щата в САЩ за производство на електромобили, като само тази инвестиция се изчислява на над $75 млрд. До 2025 г. на пазара в страната ще има над 100 модела електрически автомобили, в това число леки коли, пикапи и SUV.

Световните и щатските продажби на е-коли останаха на високи нива през 2021 г., като ръстът в света е 40%, докато този в САЩ само 4%.

Докладът стига до извода, че тежките електрически влекачи ще постигнат паритет в цените с дизеловите им аналози до края на десетилетието, дори още през 2027 г.

Отделно проучване на CleanTechnica посочва, че общите автомобилни продажби в САЩ са спаднали с 18% през първото тримесечие спрямо същия период на 2019 г.(над 684 000 бройки), с 6% надолу са продажбите спрямо 2020 г. и -16% спрямо първите три месеца на 2021 г (над 581 000). Интересното е, че за този период Tesla отчита ръст на продажбите от… 47% спрямо същия период на 2021 г. Тя е едва третата марка, която е продала повече коли за периода спрямо същия на миналата година, другите две марки са MINI и BMW.

Докладът на CleanTechnica отбелязва, че има редица теории защо се случва това, но коментира също, че „най-големите губещи са старомодните луксозни марки без присъствие на пазара на електрически автомобили, вероятно марки, които преди биха продавали коли на хора, които сега купуват Tesla.”

Източник на статията: electrec.co

инвестиции в електромобили анализ електромобили