К итайският стартъп Nio иска да стъпи по-сериозно на европейския пазар на електромобили, разгръщайки мрежа за лизинг и смяна на батерии, предава БТА.
Плановете на китайците са да построят 1000 станции за смяна на батерии извън Китай до 2025 г, повечето от които в Европа, за да обслужва разширената гама от електрически автомобили, които ще започне да продава в Германия и на други пазари.
Ние напълно изпреварваме конкурентите ни по отношение на продукти и услуги", заяви президентът Лихонг Цин. "Вярно е, че ще има повече електрически модели в Европа до три години, но ние също напредваме", добави той.
Nio отвори първия си завод извън пределите на Китай в Унгария този месец, за да произвежда енергийни продукти като зарядни станции за батерии, чието транспортиране от Китай излиза скъпо заради обема им.
Стартъпът обещава, че шофьорите ще могат да имат напълно заредена батерия за няколко минути на станциите му, което е по-бързо, отколкото сегашните алтернативи за зареждане.
Стратегията отличава Nio от конкурентите му на китайския пазар за електрически автомобили, но прехвърля разходите и риска върху компанията – една от причините, поради които повечето утвърдени автомобилостроители търсят други начини, за да съкратят разходите за батерии и да повишат ефективността на зареждане.
Цин казва, че търси партньорство с компания за управление на активи в Европа, за да финансира собствеността върху батериите за лизинг с оглед на стартирането на продажбите тази година.
Акциите на стартъпа са поскъпнали повече от три път, откакто започна предлагането им на Нюйоркската борса преди четири години.
През миналата година Nio eкспериментира с лизинг и обмен на батерии в Норвегия за своя високопроходим електрически модел ЕS8. Компанията е продала 800 автомобила и е инсталирала две станции в Норвегия.
Nio ще пусне от тази година и други модели в Европа, включително седаните ЕТ7 и ЕТ5.