Д ните на двигателя с вътрешно горене вероятно вече са преброени в Калифорния, след като се разбра, че властите на щата обмислят забрана за продажба на конвенционални автомобили, за да бъдат постигнати дългосрочните цели за снижаване замърсяването на въздуха.
Губернаторът Джери Браун е изразил интерес към забрана на продажбата на двигатели с вътрешно горене, съобщи в интервю за Bloomberg Мари Николс, председател на California Air Resources Board. Най-ранната дата за въвеждане на такава забрана е поне на десетилетие разстояние, допълни тя.
Браун, един от най-разгорещените политици в САЩ в битката срещу климатичните промени, е готов да повтори плануваните радикални ходове във Великобритания, Франция и Китай. Николс заявява, че губернаторът на Калифорния е поставил риторичния въпрос: „Защо Китай да може, Калифорния не”, визирайки плануваната забрана за продажба на автомобили, задвижвани от изкопаеми горива в Поднебесната.
Подобно решение би било поредният пирон в ковчега на ДВГ, тъй като автомобилният пазар в Калифорния е много голям. Миналата година в щата са били регистрирани над 2 млн. пътнически автомобила, което е повече от пазарите на Франция, Италия или Испания.
"Работим с Калифорния по интелигентни, пазарни подходи за намаляване на вредните емисии отвъд 2025 г. Надяваме се, че това не е сигнал за изоставане на тази позиция,” коментира Джон Бозела, главен изпълнителен директор на асоциацията Global Automakers, в която участват Toyota, Honda и други чуждестранни компании.
Калифорния си постави за цел до 2050 г. да намали емисиите въглероден окис с 80% до нивата от 1990 г.
Калифорния има правото да разписва свои собствени правила, касаещи парниковите газове, което право датира от Clean Air Act от 1970 г. Един от начините пред властите в Калифорния е контрол на регистрацията на нови автомобили, както и контрол на автомобилите, които може да имат достъп до щатските магистрали.
Във връзка с намеренията на Калифорния трябва да отбележим едно скорошно интервю на председателя на производителя на електрически автомобили BYD Co., според който Китай ще забрани продажбата на замърсяващи околната среда автомобили през 2030 г.
За дата в Калифорния е още рано да се говори, но е ясно, че щатът върви към забраната.
Далеч по-ясни са нещата в Брюксел. От 1 януари 2018 г. в столицата на ЕС ще бъде забранено да влизат стари дизелови автомобили (Евро 1 или без Евро стандарт). До 2025 г. забраната ще обхване дизеловите автомобили до Евро 5.
От 1 януари 2019 г. забраната ще падне върху бензиновите автомобили с Евро 1 (или без Евро стандарт). До 2025 г. в Брюксел ще бъдат забранени бензиновите двигатели, отговарящи на стандарта Евро 2.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Tesla Roadster ускорява до 97 км/ч за 1,9 сек и изминава 1000 км на ток