Влекачът на Tesla минава 800 км на ток с 36 000 кг товар

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

К акво ще кажете за камион, който бие пробега на Model S с пълен товар и има по-добро ускорение от това на повечето горещи хечбеци? Дългоочакваната премиера на влекача на Tesla се състоя снощи и трябва да признаем, че всичко в този проект изглежда потресаващо.

Първо визията. Такъв камион все още не се е появявал. Изглежда едновременно красив и поне с 20-ина години напред във времето. Причината за това е стремежът на дизайнерите да направят най-аеродинамичния влекач на пазара. И са успели, защото той е с коефициент на челно въздушно съпротивление от Cd 0,36. Ако това не ви говори нищо, то ще кажем, че същият параметър при Bugatti Chiron е 0,38.

И сега започваме с най-важното. Максималният пробег на седловия влекач  е 500 мили (805 км). И то при най-лошия възможен сценарий: максимално натоварване от 80 000 паунда, което се равнява на 36 240 кг – максимално допустимият в САЩ товар – и движение с максимално разрешената за щатските магистрали скорост. Мъск отбелязва, че повечето товарни курсове в САЩ са в рамките на до 250 мили, което ще рече, че неговият камион ще може да прави отиване и връщане без да се налага зареждане.

Другият супер любопитен факт е свързан с ускорението, макар за един такъв камион то да няма никакво значение. В този случай обаче трябва да се каже, че Tesla Semi взима спринта от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за 5 секунди! При пълен товар (над 36 000 кг) ускорението е 20 секунди. Ако ви изглежда много, то тези 20 секунди са 10 пъти по-бързо време от обичайното, което е необходимо на аналогичен дизелов модел. Освен това, влекачът може да тегли прицеп с пълно натоварване при наклон от 5% със скорост 65 мили/ч, нещо, което дизелов влекач не може.

Тайната на всичко това се крие в четирите електрически мотора, вградени във всяко колело. Те са способни и на т. нар. torque vectoring (прехвърляне на въртящ момент от едно колело към друго), а влекачът е снабден стандартно и с Autopilot.

Интериорът е минималистичен за подобно возило. Наистина изглежда като поне 20 години напред във времето, защото днешните камиони са претъпкани с контролери и бутони, докато водачът на Tesla ще разчита само на два „телевизора”.

Другата интересна част от презентацията на модела бе свързана с частта за експлоатационните разходи. Мъск не каза каква ще е цената на влекача, който ще бъде пуснат в продажба през 2019 г. Но пък се концентрира върху по-интересните факти. Според Мъск, Tesla Semi е 20% по-евтин по отношение на текущите разходи спрямо еквивалентен дизелов влекач ($1,26 на миля пробег спрямо $1,51). Ако се движи в конвой, процентите скачат до поне 50.

Сега за издръжливостта. Мъск ще предложи „1 000 000 мили гаранция за повреда”! Нещо повече, Мъск вярва, че неговия Semi пак ще бие дизелов аналог, дори и два от моторите му да се повредят, като така камионът няма да остане блокиран някъде по пътищата.

Няма да коментираме производствените затруднения и дали ще се изпълни обещанието за старт на производството през 2019 г. Следобед обаче ще коментираме голямата изненада на вечерта: представянето на прототипа Roadster, който слага Bugatti Chiron в малкия си джоб.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Whatcar? нареди Alfa Romeo сред най-надеждните на Острова

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Арабският хиперавтомобил с 5000 к.с. се приближава до клиентите

Източник на статията: Vesti.bg

Илон Мъск Тесла влекач Tesla Tesla Semi