Китай може да сложи край на двигателя с вътрешно горене

,

С игналът за началото на края, колкото и невъзможно все още да изглежда това, бе поставен от няколко смели кметове, които заявиха, че ще спрат дизеловите автомобили в центровете, а в последствие и в целите подопечни им градове. Париж, Атина, Мадрид, Мексико Сити… Към тях се присъединиха Щутгарт и Мюнхен, за да дойде първата голяма бомба: Великобритания. Но този път на дневен ред бе не „Брекзит”, а „ДВГекзит”. Обединеното кралство заяви, че през 2040 г. спира продажбата на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива. Последва Франция със същата дата.

Към „хора” се присъедини и Германия, най-голямата изненада, тъй като над 800 000 души в страната с обвързани в автомобилния бранш. За момента страната не е обявила крайна дата, но и това ще стане. Норвегия, а от скоро и Шотландия (Холандия също мисли по темата) също ще прекратят продажбите на конвенционални автомобили, като първата много по-рано от 2040 г. Това значи, че Европа върви безвъзвратно към електрификация на автомобилния парк.

Но всички тези решения на Стария континент не могат да се мерят с ефекта, който би предизвикало решение на Китай за спиране на продажбата на автомобили, задвижвани от двигател с вътрешно горене.
През 2016 г. в Китай са били продадени 336 000 електромобила, което е повече от реализацията в САЩ (159 620). По-интересното е, че тази цифра представлява ръст от 50% спрямо 2015 г.

За момента все още не е взето окончателно решение, но властите в Китай обмислят срокове и планове, според които да бъде сложен край на продажбите на бензинови и дизелови автомобили. Потвърждението дойде в началото на септември, когато китайският заместник-министър на индустрията и информационните технологии Син Гобин заяви, че правителството в Пекин работи по план, включващ и други регулации, за спиране на производството и продажба на подобни автомобили. Това стана по време на автомобилен форум в град Тиендзин. А преди дни шефът на BYD Co. обяви, че вероятната дата е 2030 г.
Париж забранява бензиновите и дизеловите коли през 2030 г.

Париж забранява бензиновите и дизеловите коли през 2030 г.

UBS предвижда 30% дял на електромобилите в Европа към 2025 г.

OPEC се уплаши, предвижда 266 млн. електромобила през 2040 г.

Родината на най-големия автомобилен пазар в света пое ангажимента да намали значително изхвърляните вредни въглеродни емисии до 2030 г. За разлика от САЩ, които се отказаха, Китай продължава да държи стабилно поетите ангажименти от Парижкото споразумение за ограничаване на глобалното затопляне с до 2 градуса по Целзий.
За сериозността на китайското правителство говори последното решение за въвеждане на задължителни квоти от 2019 г. 10% от продукцията на местните автопроизводители да бъде задължително с електрическо задвижване. До 2020 г. задължителната електрическа квота ще нарасне на 12%, а пет години по-късно делът на новите хибриди и изцяло електрически возила ще нарасне на 25%.

Шокиращо проучване: Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години

Ново шокиращо проучване: до 2035 г. в Европа ще се продават само електромобили

Потенциал за 50 пъти по-високи продажби на електромобили в САЩ
И тук правителствените субсидии са основният стимул (за момента) за продажбата на електромобили. През първите седем месеца на годината BYD, която е най-голямата китайска компания в сектора, е лидер в продажбите с общо 46 855 продадени електрически и плъг-ин хибридни автомобила. На второ място е Beijing Electric Vehicle, част от държавната BAIC Motor, продала 30 084 автомобила.
Тези цифри са направо смехотворни на фона на прогнозата на Bloomberg New Energy Finance, според която до 2040 г. в Китай 50% от продажбите на нови автомобили ще са електрически.
Друг доклад обаче потвърждава горната прогноза. Докладът на UBS стига до извода, че през 2025 г. електромобилите ще съставляват 30% от общите продажби на нови автомобили в Европа. В световен мащаб този процент се очаква да е 14.
Да, тези цифри изглеждат непостижими на фона на миниатюрния пазарен дял на електромобилите в световен мащаб към момента, но към 2025 г. моделната гама на европейските производители трябва да отделя до 65 г/км СО2, което ще рече, че масовата електрификация на автомобилите е благословена в Брюксел.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Hennessey VelociRaptor 6x6 е кралят извън пътя. Искат му $295 000

Обновеният Renault Captur е още по-привлекателен (тест драйв)

Toyota спира продажбата на дизелови автомобили в Европа

Източник на статията: Vesti.bg

#най-споделяни Китай електрически автомобили електромобили