Ш ефът на поделението на развойна и научна дейност на Toyota коментира пред Autocar, че се приближаваме към момента, в който двигателят с вътрешно горене ще бъде изваден от масово производство. Сейго Кузумаки смята, че до 2040 г. компаниите ще спрат да лансират чисти бензинови или дизелови модели. От този момент конвенционалните двигатели ще се монтират само в хибридни модели, на които той смята, че ще се падат около 10% от общия пазар.
Пълният отказ от двигателя с вътрешно горене той очаква да настъпи до 2050 г.
Според Кузумаки сан, автомобилите с ДВГ ще бъдат заменени от електромобили. Към момента Toyota е лидер на пазара на хибриди. Компанията държи 43% от световния пазар на „електрифицирани” автомобили, към които спадат и хибриди. Проблемът е, че Toyota все още няма масов чист електромобил. Появата на такъв е планувана за 2020 г., след което ще се появи цяла гама от електрически модели. Първоначално електромобилът на Toyota ще бъде оборудван с традиционни литиево-йонни батерии (с очакван пробег около 300 км), но към 2030 г. компанията трябва да лансира масови модели с твърдотелни батерии, която се очаква да а по-ефективни и евтини от литиево-йонните. Именно тази технология, според R&D шефа на Toyota, ще донесе преломния момент в развитието на електромобилите.
Рамките, които определя Кузумаки сан, съвпадат с рамките, които някои държави вече си определиха за спиране на продажби на ДВГ. Франция и Великобритания въвеждат забраната от 2040 г., Германия още не е поставила краен срок, но е възможно това да стане още по-рано, докато Норвегия обяви 2025 г. Тук говорим предимно за развитите страни, макар и Индия да обяви желание за подобна мярка. На Китай вече се гледа като на преломен момент, ако (или когато) забрани продажбата на ДВГ. Но процесът е в ход, тъй като до средата на века автомобилите трябва да намалят вредните емисии с 90%. А това няма как да стане с настоящите масови технологии на задвижване.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Откриха ли Светия Граал за електромобилите
Автопаркът се рои, продължава да застарява, а любовта към VW не вехне. Подробна статистика от КАТ
Големите германски компании правят мрежа от бързозарядни станции