Ш ефът на Renault Лука де Мео обяви пред Automotive News, че компанията ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа през 2030 г. Това значи, че отказът на френския производител от ДВГ ще изпревари с 5 години повсеместната забрана за продажба на конвенционални автомобили в ЕС.
Този ход е сред кардиналните решения от т. нар. стратегия за трансформация Renaulution. В нея е заложено появата на 24 нови автомобила до 2025 (от които 4 електромобила), а спортните гени на марката Alpine да станат изцяло електрически.
Електрическият Renault Megane стартира от 65 790 лв.
Миналото лято Де Мео обяви, че ръководената от него компания да постигне 90% електрификация на моделната си гама до края на десетилетието, но сега явно този процес ще бъде ускорен.
Голямата електрическа атака на Renault ще започне с Megane EV, който ние ще можем да тестваме в края на февруари. Това не е първият електрически модел на марката, която е на този пазар цяло десетилетие. Но Megane E-Tech стъпва върху новата платформа CMF-EV, която се използва и от Nissan Ariya. Моделът ще се предлага с две батерии (40 kWh и 60 kWh), които ще гарантират пробег от съответно 300 и 400 км по цикъла WLTP.
Renault Megane минава на ток с 60 kWh батерия и до 470 км пробег
По време на пресконференцията Лука де Мео обяви още, че Dacia ще стане изцяло електрическа марка „в последния възможен момент”, за да може румънската марка да продължи да предлага най-достъпните си модели. Между другото такъв е и първият електрически модел – Dacia Spring.
Изказването означава, че Dacia би следвало да продължи да предлага моделите си с ДВГ до 2035 г., когато в ЕС ще влезе забраната за продажбата им. Но тогава батериите и технологията за електрическо задвижване вече трябва да е поевтиняла значително, което да позволи на Dacia да задържи най-големия си коз, а именно ниските цени.
Пандемия и криза за чипове? BMW отбеляза абсолютен рекорд
Toyota е най-търсената автомобилна марка в интернет
Целта на VW: световен лидер в електрическата мобилност до 2025 г.