А встралийската консултантска агенция Compare The Market публикува ежегодния си рейтинг на автомобилните компании, радващи се на най-голям интерес в интернет. Класацията е направена на база търсенията на потребителите в Google в 154 държави.
Оказва се, че Toyota е марката, която има най-много търсения в 47 от всичките 154 държави, което се равнява на около 31% от всички ключови думи за търсене на автомобилни марки в Google. Това, макар да е много голям процент, е спад спрямо 2020 г. (34,8%).
Възможно обяснение за този спад е увеличеното търсене на други марки през 2021 г. На съществен скок в интереса на потребителите се радват Audi и Hyundai, като всяка марка скача с 2 места напред в подреждането. В същото време Rolls Royce и Mazda за пръв път оглавяват търсенията в отделни държави от 2018 г. насам.
Авто рекламите във Франция трябва да приканват за използване на велосипед или обществен транспорт
Доминацията в тази класация неизменно се държи от Toyota, BMW Mercedes-Benz. През предишните три години (2018, 2019, 2020) само веднъж Toyota е предала лидерството на BMW (2019), като през останалите години баварците държат твърдо второто място, а Mercedes – третото. Тази година втори отново е BMW, а трети – Mercedes-Benz, но компанията от Щутгард отмъква няколко първи места от Toyota и BMW.
Класацията на тройката гласи: Toyota е била търсена най-много в Google в 47 страни по света, BMW в 29, а Mercedes-Benz в 23.
За пръв път в класацията влиза Tesla, към която най-голям интерес в Google е имало в Хонг Конг, Израел, Макао, Сингапур и… Китай.
Проучване разкрива най-манипулираните автомобили „нов внос”
Но Tesla се нарежда на второ или трето място в Австрия, Бахамите, Ботсвана, Конго, Хърватска, Финландия, Гвинея, Исландия, Кувейт, Мадагаскар, Малта, Норвегия, Палестина, Руанда, Южна Африка, Южна Корея, Сирия, Йемен и САЩ.
И ако Audi и Hyundai се придвижват с по 2 места напред в класацията, а Rolls Royce и Mazda за пръв път оглавяват търсенията в отделна държава, то Ford, Volvo, Nissan и Peugeot губят интереса на публиката, тъй като падат с поне три позиции назад в подреждането.От класацията отпадат Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo и Daewoo, които нямат нито едно първо място през 2021 г., докато година по-рано VW и Alfa Romeo са били с по две първи места.
Целта на VW: световен лидер в електрическата мобилност до 2025 г.