Volkswagen Group е решен да електрифицира европейските си заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. През 2021 г. Volkswagen e доставила повече електрически автомобили по целия свят от всякога, като е предала повече от 369 000 електрически автомобили (+73% спрямо 2020 г.), което включва около 106 000 PHEV (+33%) и 263 000 изцяло електрически превозни средства (+97%) на клиенти. По този начин Volkswagen удвои доставките си на BEV-модели на годишна база. Процентите са наистина сериозни, но повече от сериозно е и изоставането към днешна дата от Tesla, която през 2021 г. реализира почти 960 000 електрически (BEV) автомобила.
Volkswagen сложи батерия и на Tiguan (тест драйв)
За да се намали и неутрализира тази разлика, бъдещите инвестиции, които ще бъдат насочени предимно в електрическа мобилност и дигитализация, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, а именно 56% или 89 милиарда евро (16 милиарда евро повече в сравнение с предишния план). Volkswagen очаква до 2026 г. един на всеки четири продадени автомобила да има задвижване с батерии.
Групата ще инвестира около 21 милиарда евро само в заводите си в Долна Саксония, повечето от които ще бъдат насочени към производствени обекти и съоръжения за компоненти.
Volkswagen продължава електрическата офанзива с ID.5 и ID.5 GTX
В средносрочен план Хановер ще премине изцяло на електричество, като ще започне модернизация на обекта. Най-важният в момента проект на групата, насочен към бъдещето, ще бъде създаден в Хановер, където ще бъде произведен първият автомобил Artemis. Производството на каросерията за нов модел Bentley също е потвърдено. Друг модел, ID. California* също е одобрен за локацията. Освен това Хановер ще оглави автономното шофиране в групата със шътълите на MOIA и ID. BUZZ AD*.
Електрификацията на завода във Волфсбург чрез проекта Trinity е потвърдена. Предвид силното търсене на електрически автомобили, Групата планира да преоборудва обекта за пълно производство на ID.3 считано от 2024 г. Преди 2024 г. се предвижда ID.3 да има частично производство във Волфсбург, но с доставки от Цвикау.
Проучване: Volkswagen е най-иновативната компания
Наред с хардуера за инфраструктура за зареждане, заводът в Хановер ще произвежда и оси за моделите базирани на MEB-платформата. В Брауншвайг, Залцгитер и Касел, Групата ще инвестира в разширяване на съществуващото MEB производство на акумулаторни системи, ротори/статори и електрически двигатели.
Обектът в Залцгитер ще бъде допълнително разширен и развит в европейски хъб за батерии. Групата ще инвестира около 2 милиарда евро за производството на унифицираната клетка на Volkswagen за масовия сегмент в своята гигафабрика в Долна Саксония от 2025 г.
Проект Trinity, за който се обмисля да има фабрика извън сегашния завод, цели да създаде иновативен, конкурентен електромобил от следващо поколение с ниво на автономност 4, като същевременно позиционира бъдещото производството. Съществуват планове за изграждане на второ авангардно електрическо производствено съоръжение в сегашните производствени помещения до 2030 г. Обектът ще бъде допълнен от най-модерния европейски център за научни изследвания и развитие, Sandkamp Campus.
Какво карат богаташите в България
Dacia е лидер на автомобилния пазар за девета поредна година
Експериментална батерия осигури пробег от 1210 км на Tesla Model S