С удълженото междуосие (2,70 м от 4,21 м обща дължина) и намален надвес, постигнати благодарение на новата модулна платформа CMF-EV, новият Megane E-TECH Electric демонстрира безпрецедентни пропорции. Батерията е по-тънка от всякога (само 110 мм), което позволява на дизайнерите да усъвършенстват външните пропорции, като същевременно повишат вътрешното пространство на автомобила спрямо съотношението на общия отпечатък и понижат центъра на тежестта.
За излъчването на модела своята тежест имат 20-инчовите джанти, защитните ленти в долната част и арки на колелата, високата линия на прозорците. Скосената линия на покрива, широките следи и прибиращите се дръжки на вратите (стандартно оборудване) също оказват влияние върху сетивното възприятие.
Изцяло LED осветлението в предната и задната част на новия Megane E-TECH Electric е фино лазерно изрязано. Моделът се отличава с нов светлинен подпис с „наелектризиращи“ шарки, които преминават към централното лого. Отпред дневните светлини изглежда се простират отвъд фаровете и продължават пътя си до страничните вентилационни отвори. В задната част, множество лазерно изрязани микрооптични влакна, наредени в кръстосани линии, създават интригуващ 3D-подобен блясък.
OpenR екраните на арматурното таблото и мултимедията се включват, визуализирайки логото и името на марката. OpenR е най-големият екран в класа на Megane Electric. Той обединява – под формата на завъртяна буква „L“ - екрана на арматурното табло и мултимедийния екран. В него се помещават централните вентилационни отвори. Екранът OpenR има площ на дисплея като никой друг: 321 см² за 12,3-инчовия екран на арматурното табло (1920 x 720 пиксела, хоризонтално) и 453 см² за 12-инчовия мултимедиен екран (1250 x 1562 пиксела, портрет). Следователно бордовият дигитален интерфейс се равнява на общо 774 см², повече от всеки друг автомобил в категорията и по-близо до големите седани от високия клас. Първото ниво на оборудване разполага с 9-инчов мултимедиен екран.
Двигателят на новия Mеgane E-TECH Electric е изцяло нов. Известен по-конкретно като електрически възбуден синхронен двигател (EESM), той е използван от Renault Group и Алианса през последните десет години и ще продължи да служи на марката в бъдеще. Благодарение на оптимизирания си дизайн, двигателят е компактен и тежи само 145 кг (включително съединителя), което е с 10% по-малко от двигателя, използван понастоящем в ZOE, въпреки значителното увеличение на мощността и въртящия момент. Всеки нов Mеgane E-TECH Electric ще бъде оборудван с един от следните варианти: 96 kW (130 к.с.) и 250 Нм, или 160 kW (218 к.с.) и 300 Нм.
Новата батерия е с тегло 395 кг, проектирана да се интегрира перфектно в платформата CMF-EV. С размер 110 мм – 40% по-малка от батерията на ZOE – тя е най-тънката на пазара. Тя допринася за намаляване на общата височина на автомобила до 1,50 м за подобрена аеродинамика и ефективност.
За да постигнат такъв компактен размер, инженерите избират нов химичен състав за литиево-йонните батериите от LG, които имат повече никел и по-малко кобалт за по-голяма енергийна плътност. Достигайки 600 Wh/L, тя е с 20% повече от тази на ZOE. Те също така се възползват от нова система за течно охлаждане, разположена в долната част на корпуса на батерията – иновация на Renault – което прави батерията по-компактна и ефективна благодарение на излятите алуминиеви тръби. С височина от едва 18 мм, тя улеснява поместването на батерията в платформата, оставяйки повече място за цялостния дизайн и пространство.
Новият Mеgane E-TECH Electric предлага избор от два капацитета на батерията: 40 kWh за пробег от 300 км (цикъл по WLTP); 60 kWh за пробег до 470 км (цикъл по WLTP в зависимост от версията).
Новият Mеgane E-TECH Electric е съвместим с цялата инфраструктура за зареждане с променлив ток: от домашен контакт (10 A/2,3 kW еднофазен) до обществена зарядна станция (32 A/22 kW трифазна), възстановявайки до 160 км в рамките на час при последната.
В зависимост от версията, моделът може да бъде съвместим и с инфраструктури за зареждане с постоянен ток до 130 kW (комбинирани контакти), като например станции за бързо зареждане по магистрали. При използване на станция за бързо зареждане с капацитет 130 kW новият Mеgane E-TECH Electric възстановява до 300 км пробег по WLPT за 30 минути.
Първият хибрид на AMG е най-мощният сериен модел от Афалтербах
Руският GAZelle NN идва официално у нас
За пръв път: Dacia Sandero стана най-продаваният автомобил в Европа