Stellantis има за цел да удвои производството на FIAT 500e, един от най-продаваните електрически автомобили в Европа. Разполага с възможности за това, има и търсене.
Има само едно “но” - проблемът с полупроводниците. Който, поне според големия европейски конкурент на концерта - Volkswagen Group, ще продължи и през цялата 2023 г. Може да се разпростре и до 2024 г.
Сравнително ниската цена 500е (познат и като New 500) за изцяло електрическа кола я прави популярна, особено за хората в големите градове на Европа, които да дават повече пари за Tesla или друг BEV, пише Autonews.
До юли тази година мъникът, който много прилича на своя оригинал и това е плюс, заема третото място в Европа с 37 868 продажби. Това е с 65 процента повече спрямо същия период на м.г. Отстъпва само пред Tesla Model Y (46 925) и Model 3 (40 923).
За цялата 2021 г. Stellantis е произвел 46 249 броя от емблематичния модел.
Можем да направим 90 000 броя, налице е търсене за това. Работим усилено, но не сме сигурни, че ще го постигнем“, каза босът на Stellantis Карлос Тавареш пред репортери в завода “Мирафиори” в Торино.
Той добави, че потенциалът пред 500е е „огромен“, но казусът с чиповете и нарушените доставки пречат да се осъществи.
Според източници от профсъюза в “Мифариори” в момента там се произвеждат 360 броя на ден от 500е на две смени, което се равнява на около 80 000 единици годишно. Добавянето на нощна смяна може да увеличи продукцията до над 100 000 от 2023 г.