Тестват електрически Fiat 500 с магистрална скорост и нулев разход от батерията

Това постижение е възможно благодарение на индуктивно зареждане на тестовия полигон Arena del Futuro

Fiat 500e

, Fiat

Fiat 500e (снимката е илюстративна)

М нозина упрекват Карлос Тавареш за някои негови изказвания по повод електромобилите, но въпреки това Stellantis е концерн, който ясно заяви електрическото си бъдеще. Европейските марки под шапката на концерна ще минат изцяло на ток още до края на десетилетието, а някои доста преди това.

Затова те трябва да се подготвят за бъдещето от днес, част от която подготовка минава на “Arena del Futuro”, експериментално трасе за тестване на индуктивно зареждане по време на движение. От Stellantis съобщиха, че са успели да постигнат нива на ефикасност, съпоставими с това на бързозарядна станция.

От Stellantis казват, че електрическият Fiat 500 се е движил с магистрална скорост, без да му се налага за ползва енергия от батерията си. Тестове на силата на магнитното поле доказват, че по време на това водачът не е подложен на никакви странични ефекти.

Това значи, че на пътища с технология за индуктивно зареждане може да се увеличи пробегът на електромобилите. Stellantis работи по тази технология с няколко партньори.

 Arena del Futuro

Newspress

Arena del Futuro

Тестовото трасе, разположено в Киари, Италия, използва система от намотки, положени под асфалта, които пренасят енергията директно към автомобили, автобуси, камиони, когато те са оборудвани със специално устройство за приемане на тези вълни. Тази енергия отива директно към електромоторите, като по този начин не запазва зарядът на батерията.

“Arena del Futuro” използва прав ток (DC), за да се намали загубата на енергия по време на процеса на прехвърлянето на тази енергия към автомобила. Той позволява на пътните строители да използват по-тънки кабели, изработени от алуминий, а не мед, който е по-евтин и по-лесен за добив. Производителят твърди, че няма оголени кабели, което е предпоставка за по-висока безопасност.

Нашият дългосрочен стратегически план, Dare Forward 2030, е базиран на обещанието да предоставим „най-модерната свобода на движение” на всички. Този проект е чиста есенция за посоката, в която се е насочила нашата компания”, казва Ан-Лиса Ричард, ръководител на световния е-бизнес на Stellantis. “Тези съвместни проекти са вълнуващи стъпки по пътя ни за постигане на по-дълъг живот на батерията, намаляване на притеснението за ограничения пробег, по-висока енергийна ефикасност, по-малък размер на батерията, по-ниско тегло и разходи.”

Fiat Stellantis електромобили индуктивно зареждане