Д есетки са автомобилите, нарочвани за „убиец на Tesla”, но срещу показателите на Lucid Air отговор скоро сякаш няма да има. При това Lucid Air е много сериозен като размери, предлага атрактивен дизайн, опаковал четири различни версии. Изглежда впечатляващо, а параметрите му са още по-впечатляващи.
На първо място моделът разчита на батерия с капацитет 113 kWh, която захранва двойка електромотори, генериращи до 1080 к.с. мощност. Топ модификацията Dream Edition ускорява от 0 до 96 км/ч (0-60 мили/ч) за едва 2,5 секунди, а спринтът на ¼ миля трае 9,9 секунди (линията пресича с 231 км/ч). Максималната скорост е ограничена до 270 км/ч.
Електрическият Lucid Air ще минава над 800 км на ток
Другите версии, които ще се предлагат, са базовата Air, Air Touring и Air Grand Touring. Последната предлага мощност 800 к.с., достатъчни за ускорение до 96 км/ч за 3 секунди и спринт на четвърт миля за 10,8 секунди (214 км/ч).
Но най-впечатляващият (за електромобил) параметър е пробегът до 832 км с едно зареждане по цикъла ЕРА. Това става и благодарение на 19-цолови джанти AeroRange и съответните гуми. Фокусираният върху динамиката Air Dream Edition е с пробег от 748 км, когато версията е „обута” с 21-цолови джанти AeroDream. С 19-ки пробегът е 809,5 км.
Една стъпка по-надолу стои Lucid Air Touring. Тя е с 620 к.с., ускорение от 0 до 96 км/ч за 3,2 секунди и спринт на четвърт миля за 11,4 секунди (198 км/ч). Този модел е с пробег от 653 км със споменатите вече 19-ки AeroRange. За базовата версия на Lucid Air все още не са публикувани никакви данни.
Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег
Всички версии на Lucid Air могат да зареждат по 32 км пробег на минута, когато са включени в DC бързозарядна станция. Това ще рече, че за около 20 минути батерията се пълни с ток за около 480 км пробег.
Интериорът на Air е също толкова впечатляващ, колкото са и параметрите му. Моделът е оборудван с 34-инчов извит стъклен кокпит с 5К дисплей, който сякаш плува над арматурното табло. Основните функции се контролират чрез екрана на инфоразвлекателната система, който Lucid нарича Pilot Panel. Този дисплей може да се скрие в арматурното табло, когато не се използва, като на него място се отваря голямо отделение за съхранение на вещи.
Първоначално Lucid Air ще се предлага с три места за възрастни отзад, но на по-късен етап ще има версия с две самостоятелни кресла, които ще могат да се накланят до 55 градуса.
Lucid е разработил много модерна система от системи за подпомагане на водача, наречена Lucid DreamDrive. Системата разчита на 32 различни сензора, включително лидер с висока дефиниция, който работи съвместно HD картографиране, за да се гарантира Ниво 2 и Ниво 3 на автономия.
Това е първият 900-волтов електромобил
Цените на Lucid Air започват от $72 500 (базовата версия ще видим чак през 2022 г.) след $7500 федерална субсидия. Следващото ниво на модела (Air Touring) стартира от $87 500 след субсидията. Ще се предлага към края на 2021 г.
Air Grand Touring щке се предлага от средата на 2021 г., като ще започва от $131 500 след субсидията. Lucid Air Dream Edition излиза през пролетта на 2021 г. на цена от $161 500.
VW мисли, че до 2-3 години ще произвежда колкото Tesla
Как може да ни излъжат в автосервиза (и как да се предпазим)