Б ернд Остерлох, член на борда на директорите на VW Group, вярва, че неговата компания може да изравни потенциалния производствен капацитет на Tesla от 900 000 до 1 500 000 електромобила годишно до 2023 г., дори по-скоро.
Остерлох казва пред Welt am Sonntag, че VW дори може да стигне до позиция, от която да изпревари американския си конкурент. Ако прогнозите му се сбъднат, те ще се дължат на модулната платформа за електрически автомобили (MEB), на която ще се произвеждат разнообразни електрически автомобили на различните марки на концерна.
Електрическата Skoda Enyaq iV предлага до 510 км пробег
“Ако Tesla пусне три завода, в които се произвеждат по 300 000 до 500 000 автомобила, тогава говорим за обем между 900 000 и 1 500 000. Искаме да постигнем същия обем през 2023 г., вероятно и по-рано.”
Освен сметките, Остерлох очаква експертите от инженерния екип Artemis, ръководени от шефа на Audi Маркус Дюсман, да помогнат на VW Group да настигне Tesla в технологично отношение, съобщава Autonews Europe.
“Тяхното преимущество се крие в това, че имат софтуер в автомобилите си, с който събират данни”, маркирайки Tesla. “Но ако ние внедрим наша система в нашите автомобили, ще съберем много повече информация за кратко време.”
Мъск иска по-евтин Model 3 хечбек за Европа, който да конкурира VW ID.3
Коментарите на Остерлох идват на фона на широко коментираната среща между Херберт Диес и Илон Мъск, двата най-големи във VW Gtoup и Тесла. И двамата похвалиха продуктите на конкурента си, като Мъск изтъкна положителните качества на ID.3, а в последствие Диес кара Model Y, заявявайки, че „Model Y е еталон в много отношения, но не във всички”.
Диес побърза и да заяви, че срещата между двамата не е била по повод евентуално сътрудничество между двете компании, а среща, на която са си поговорили.
Как може да ни излъжат в автосервиза (и как да се предпазим)