BMW няма да изостави двигателя с вътрешно горене

Пламен Георгиев,
BMW i4 2022

, BMW

BMW i4 2022

М иналата седмица 6 автомобилни компании и 34 държави подписаха споразумение за отказване от автомобилите с ДВГ, но BMW не беше сред тях, както не бяха и други основни играчи на пазара (Volkswagen и Toyota), а също и трите най-големи икономически сили – Китай, САЩ и Германия. Но дори и с липсата на основни подписи, Greenpeace смята, че „самият мащаб на амбицията в сделката е разочароващо слаб” и е „много далеч” от мерките, необходими да се остане под прага от затопляне на Земята с 1,5⁰С.

Обединен фронт: 34 държави и 6 производителя срещу колите с ДВГ

На този фон BMW не обмисля пълното отказване от двигателя с вътрешно горене, заяви Томас Бекер, ръководител на стратегията за устойчиво развитие на баварците. Това няма да стане, докато държави като Италия, Румъния и Чехия не развият своята зарядна инфраструктура.

"Работата е свършена в Нидерландия и Норвегия, затова на тези пазари ще се продават само електрически автомобили,” заявява Бекер пред Dezeen. „Но ние няма да решаваме днес, защото не сме сигурни, че хората в Италия ще свършат добре своята работа.”

В момента в Норвегия и Нидерландия има около 7 до 9 обществени зарядни станции на 1000 автомобила, докато в Италия те са 0,4. Според Бекер, това се дължи на липсата на „политическо лидерство” от местни и национални правителства. "Тези момчета просто чакат някой не им даде пари, за да свършат работата.”

Шефът на BMW не смята, че Tesla е луксозна марка

Бекер допълва: "Трябва да имаме обвързващи цели, които да гарантират, че по-бедните страни също ще свършат работата си”, добавяйки, че те трябва да са свързани с финансовата подкрепа на ЕС в размер на 800 млрд. евро, предназначени за справяне с последиците от пандемията.

Електромобилите „гълтат” $515 милиарда до 2030 г.

Но компанията има своите цели. До 2030 г. MINI и Rolls-Royce ще станат изцяло електрически марки, а BMW планира към тази дата половината от продажбите й да са на електрически модели. „Ние не сме в бизнеса с обективни нужди. Тук става въпрос за избор.”

Бекер далеч не отхвърля пълното електрифициране на марката, просто казва нещо съвсем логично: „Ние не казваме, че не вярваме във възможността за пълно електрифициране на BMW. Ние казваме: за да стане това, се нуждаем от рамкови условия, които не може да създадем сами, за които не сме особено сигурни в този момент.”

Друг силен аргумент в полза на тези съждения е този, че натискът за електрификация на автопарка в страни без развита зарядна инфраструктура ще доведе до обратния ефект, който да накара клиентите да купуват стари автомобили с ДВГ, които са по-замърсяващи от модерните им аналози.

"Никой няма да забрани всички автомобили, които съществуват днес и чиято средна възраст в Европа е 11 години. Затова все още е по-добре клиентът да купи добър конвенционален автомобил, например в Южна Италия, отколкото да шофира стар.”

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

И Subaru си има електромобил, копие e на Toyota

Кошмарът „Дизелгейт” отново надвисва над Mercedes

Източник на статията: Vesti.bg

Томас Бекер електромобили BMW