С лед като в края на миналия месец Toyota представи електрическия bZX4, сега е ред на Subaru и неговия Solterra, комбинация от латинските думи за слънце и земя.
Съвсем очаквано, по подобие на купетата BRZ и 86, Solterra изглежда точно като bZX4, но с някои козметични разлики. Същото важи и за модерния интериор с голям централен екран, където дизайнерите можеха да се потрудят повече и да разграничат моделите поне в това направление.
Приликите между двата модела се откриват и във факта, че и двата се представят като прототипи, но реално това са серийните модели, които за различните пазари може да претърпят минимални промени.
Toyota представи електрическия аналог на RAV4
Платформата е-SUBARU Global Platform е разработена съвместно между двете компании. Батерията с капацитет 71,4 kWh е разположена под пода, като част от конструкцията за постигане на нисък център на тежестта и висока здравина на каросерията.
Подобно на другите SUV модели на Subaru, Solterra е оборудван със системата X-MODE за управление на задвижването на всички колела. Чрез добавяне на новата функция Grip Control, която позволява на автомобила да се движи с постоянна скорост, като същевременно го стабилизира дори при неравни пътища, възможностите за проходимост се подобряват. Двата електромотора отпред и отзад са с мощност по 80 kW (ще има и версия само с един задвижващ мощ и един електромотор). Батерията може да се зарежда с максимална мощност от 150 kW, а от компанията твърдят, че моделът ще предлага до 460 км пробег по цикъла WLTP. Теглото на модела е 2020 г., а пътният просвет цели 210 мм.
Стартът на продажбите на Subaru Solterra е плануван за средата на 2022 г.
Обединен фронт: 34 държави и 6 производителя срещу колите с ДВГ