Шефът на BMW не смята, че Tesla е луксозна марка

Пламен Георгиев,
BMW iX електромобили

, BMW

BMW iX

Tesla изпревари Mercedes-Benz за третото място по продажби в луксозния сегмент в САЩ за първите три тримесечия на годината. Данни на Experian казват, че Tesla е продала 230 855 автомобила в Щатите до края на септември, изпреварвайки Mercedes-Benz с неговите 213 708 продажби. Лидерството е за BMW с 259 237 регистрации, следван от Lexus и неговите 245 864 регистрации.

На този фон идва и мнението на шефа на BMW, изказано наскоро във видеоконферентен разговор с Handelsblatt, при който е попитан за мнението му за Tesla. Ципсе не се е притеснявал да критикува моделите на Tesla в миналото, а по време на това интервю той изтъква, че BMW поставя по-голям фокус върху клиентската удовлетвореност в сравнение с американския конкурент.

“Tesla не е съвсем част от луксозния сегмент”, казва Оливер Ципсе. „Те растат много бързо чрез намаления на цените. Ние не бихме направили това, тъй като трябва да издържим в дългосрочен план. Това, по което се различаваме, е нашият стандарт за качество и надеждност. Имаме различни стремежи по отношение на удовлетвореността на клиентите.”

Както е казал народният мъдрец: „всеки сам си преценя”. Но не може да не се съгласим с Ципсе, че Tesla има още много да гони BMW по отношение на качеството. Същото се отнася и за BMW по отношение на обемите продадени електромобили, макар германският производител да работи усилено за намаляване на тази разлика. Това трябва да стане с лансирането на електрическите i4 и iX. Компанията иска до края на 2025 г. да е доставила до крайните потребители поне 2 млн. електромобила, като вярва, че до края на десетилетието половината от световните й продажби ще са електрически автомобили.

Обединен фронт: 34 държави и 6 производителя срещу колите с ДВГ

Електромобилите „гълтат” $515 милиарда до 2030 г.

Кошмарът „Дизелгейт” отново надвисва над Mercedes

Източник на статията: Vesti.bg

Оливер Ципсе Tesla BMW